https://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme
En dag kommer det inte gå att logga in…
Hej!
har hållit på med detta i ca 5 månader och jag är imponerad. Allt som sägs stämmer, jag har en avkastning på ca 7-8% per månad. Det är absolut inga problem att plocka ut sin vinst till sitt svenska konto.
Jag var skeptiskt till en början men en mer passiv inkomst där jag knappt behöver göra något är svårt att hitta.
jan, polisanmäl personen bakom denna IP-adress tack
Hjälp! Går folk på sånt här fortfarande? 6% i månaden, då skulle ju alla investerare i världen flyttat sina pengar hit (Buffet inräknad och han vore den förste att gå in).
Jag är glad om jag får det på ett år i snitt 
Hur förklarar du att jag får 10% i månaden då?
Vi kan koppla upp ett zoom eller Skype så skall jag visa dig varenda siffra sedan i December när jag började.
Skall ni polisanmäla mig för att jag har investerat i ett bolag?
Jösses. Jag försöker inte värva er, jag tjänar pengar utan er så ni behövs inte, jag vill bara förklara vad bolaget faktiskt gör.
Jan har mina uppgifter så han får gärna anmäla om han tror att det är lämpligt och leder någon vart.
Du behöver att andra går med, även om du inte värvar dem, för att det ska finnas några pengar som du kan tjäna! Den ena säger att man inte investerar utan hyr något, den andra säger att den investerar. Hur får man avkastning på en hyra? Får du mer avkastning om du hyr mer? 
Snälla! Ta reda på fakta innan ni skriver en massa lögner om något ni inte har en aning om. Har ni inget viktigare för er? Jag är supernöjd med vad jag hittills hat tjänat och har inget som helst intresse av att övertyga någon om varken för eller nackdelar. Fast några nackdelar har jag inte upplevt sen jag gick med december 2019. Ingen tvingar någon att gå med, känner du minsta lilla tvivel så gör det inte bara!
Marcus hur förklarar du att man kan få 10% i månaden i alla ponzibedrägerier? Jag kan visa dig på zoom eller skype att alla ponzibedragare kan ge 10% i månaden.
Håller med förgående skribent att Jan bör polisanmäla alla användare som säger sig använda sig av detta. Det är bedrägeri och det är bedrägeri att rekommendera det till andra. I.P-nummer och e-postadress till polisen tack. Möjligtvis gärningsmannen som använder olika namn.
Spelar inte roll om gärningsmannen är i andra länder. Typ Thailand eller Cambodia. Interpol kan alltid kopplas in.
Ja, det är ju inte helt ovanligt att personer som sitter insmetade i ett pyramidspel gör hemskt mycket reklam och rekommendationer till andra om hur fantastiskt det är. Tvärt om är det ju faktiskt ganska vanligt. Och ju mer en person försvarar och vill skicka skärmdumpar på hur bra det är, desto mer pyramidspelsvarning. Vill ni visa att det fungerar, starta en portfölj på shareville och presentera era stabila 6-8 procents avkastning månad efter månad under några år, sedan tror jag er. Fungerar det bara om ni investerar massa på deras egen plattform? Jisses…
Vet någon nått mer om detta? Jag har en del vänner som har lagt in pengar i detta och jag tror inte på detta alls och har sökt väldigt mycket info om företaget.
Du gör klokt i att inte alls tro på det. Beroende på om det går ut över din relation till vännerna kan du ju försöka avråda dem. Om inte annat så kan du ju kolla med dem om de är nöjda om några år när pengarna troligtvis är borta och ägarna är som bortblåsta…
Hur som helst, om dina vänner kommer med helt fantastiska erbjudanden om att också gå med, ja, då skulle jag vara oerhört försiktig och på din vakt.
Jubilee Ace har även lanserat vad som verkar vara en ny gren i sin verksamhet, nämligen “Jubilee Energy and Commodities” eller “Jenco” som det också förkortas.
“Denna nya verksamhet inom Jubilee Group beskrivs av företaget som dess viktigaste satsning på finansbranschen hittills. Den riktar sig mot en marknad som är betydligt större än den som omfattas av det tidigare Jubilee Group arbitrage-systemet”
Så de kan lura av folk ännu mer pengar…
Hej
jag fick frågan att gå in detta bolag december 2019. då tackade jag nej och det gjorde jag inte för att jag inte tror på bolaget och dess struktur.
dom senaste 8 åren har jag jobbat med Arbitrage trading och vet vilken lukrativ bransch det är.
jag har en avkastning mellan 16-26% per månad, men då lägger jag ca 8 timmar per dag 5 dagar i veckan på att leta upp olika marknader där jag kan tjäna pengar.
Här får man 5-10% i avkastning per månad på att knappt göra något. nätverkar du så kan du få betydligt mer så som jag förstår det.
ni som skriver negativa saker är nog inte så kunniga inom denna bransch. detta bolag kanske ligger som mig i avkastning per månad och sen delar ut en del av kakan i vinst till sina använder, då förstår jag att det är ett lukrativt sätt att tjäna en extra slant på knappt något jobb.
tydligen så skall alla som går in i deras nya bolag få ett MT4 konto där dom kan se alla trades som bolaget gör med deras pengar. samma MT4 konto använder jag idag när jag gör mina trades. där bevisar dom väldigt mycket vad dom sysslar med.
LOL. Kom igen när du skapat ett konto på Shareville och delar med dig av din konsekventa avkastning på 16-26% per månad. Du behöver inte visa innehaven, bara visa att du kan få den avkastningen.
Fram tills dess är du ett troll som blivit inlurad och vill ha ut dina pengar. Och det kan du bara få om du lurar in andra.
Skulle de kunna ha 20% i månaden? Det är mer än 8x pengarna på ett år. 890% effektiv ränta per år. Mitt tips till troll som dig är att ta ett SMS-lån på 50 000kr till 100% effektiv ränta. Gå all in i dina 20% per månad. Betala tillbaka 53 000 (en dvs med en månads ränta), kvar har du 8000kr obelånat. Satsa dessa i din lösning. Efter ett år har du 7000*(1.2^12) ca 62 000kr. Efter totalt två år har du ca 556 000kr. Efter tre år har du nästan 5 miljoner. Efter fyra år har du 44miljoner. Sedan satsar du dessa i en globalfond och lever gott på en månadslön > 147 000kr före skatt utan arbetsinsats.
Om du istället kör din approach i 8 år (som du själv skrev) och utgått från ett startkapital om 7 000kr, hade du haft strax över 279 miljarder. Det är ändå bara nästan tre gånger mer än vad Sveriges rikaste person har. Så du måste själv bränt en sisådär 50 - 200 miljarder senaste åren för att inte komma i sverigetoppen. Som referens är hela Sveriges stadsbudget runt 900-1000 miljarder. Det innebär att du skulle bränt av pengar motsvarande 5-20 procent av hela Sveriges stadsbudget. Inte illa gjort av en enskild person på några år. Varför har vi inte hört talas om dig tro?
Men visst, vi som skriver negativa saker är väl helt enkelt inte så kunniga. Tur att du finns!
P.S. hade du orkat köra i 1 år till, dvs 9 totalt, med 7000 i startkapital och 20% ränta i månaden hade du haft 2.5 triljoner och således ca 3ggr mer pengar än världens nuvarande rikaste man. Jag kollar wikipediaartikeln om något år och tänker mig en Patrik J i topplistan!
P.P.S Hade du kört i hela 11 år hade du ensam haft kapital motsvarande 25% av hela världens BNP 
#RäntaPåRänta
Vad jag förstår, så har inte JA betalat ut sedan i September 2020.
De startade även en avknoppning vid namn Jenco, är den aktiv ?
Sedan läste jag att de startat ännu ett bolag dör de kör precis samma upplägg som JA, det heter Globalytics Tech Research .