Årets sparprofil

Om du kommer med personpåhopp, kan du utveckla?

Det gör jag inte. Jag gillar Günther. Han är mer jordnära än många andra. Allt är inte ironi här i världen.

4 gillningar

Jag vet inte om jag har sovit dåligt, men du klankar ner på Årets Sparprofil, ifrågasätter deras mening och avslutar med att nämna ett namn i samma mening som du nämner kvalitet.

Forumet varnade mig för att det är tredje gången jag svarar dig, så vi ses imorgon. God natt!

1 gillning

Jag klankar inte ner, ifrågasätter inte mening men nämner absolut namn i samband med kvalité.

Jag har inte sagt ett ont ord om någon nominerad och undrar bara över hur långt ut man når med ett pris som detta. Vilket syfte uppfyller det?

God natt - kanske klarnar lite under nattsömnen. :slight_smile:

Jag röstar på Jan och Caroline, trots att jag kanske till och med kan uppfattas som en ”motpol” till deras sparfilosofi. Dock finns det alltid guldkorn lite här och där, exempelvis på den tiden när man fick 1% i återbäring från Shell och Preems visakort. Härliga tider och jag skulle aldrig upptäckt det om det inte vore för rika tillsammans.

1 gillning

“Problemet” med att rösta på Jan och Carro är väl att de inte är nominerade? Så det kvittar ju hur mycket vi gillar dem, då får vi nominera till nästa år och rösta då. :smiley:

Och till alla som inte förstod ordväxlingen igår: Jag är helt för att man uppmärksammar sparande och investerande. Jag ifrågasatte endast om ett sådant pris får särskilt mycket uppmärksamhet någonstans utanför den innersta kretsen.

Med det sagt: Det är klart att jag skulle rösta på RT om de fanns med bland de nominerade.
:smiley: :+1:

2 gillningar

Hoppas den onödiga dispyten här kan upphöraZ

Hoppas även att alla som uppskattar småspararguidens arbete lägger sin röst på Patrick Siegbahn, det har han verkligen förtjänat IMHO med allt sitt arbete med grävande journalistik och enkla och okomplicerade konsumentupplysning. :folded_hands:

5 gillningar