Att ta hand om efterlevande

Har kollat igenom denna nu (fick dela den på 2 dagar) :slight_smile: , bra och matnyttig för alla som inte läst på innan och bra med klara delar av “flödet” i ordningen och hur den kan slå med särkullsbarn.
Jag är dock inte enig om behov av livförsäkring om man inte har väldigt stora lån.

Eftersom man har möjligheten att med KF styra om pengar innan arvet, de kan såklart också jämkas av bröstarvingar men det är väldigt svårt att få igenom en jämkning då de inte tillhör arvet vilket det testamenterade gör. (saknade en del om KF i avsnittet)

Eftersom jag är sambo så är KF ett bra sätt att placera delar av kapitalet, istället för i en ISK eller vanligt konto. Tar då bort behovet/kostnaden för en livförsäkring och man kan själv styra innehållet. De går väl kanske bort för de som bara har lysa m.fl

Tänker annars som Erik och Ulfs tips att vi kommer skriva en önskelista innan vi blir för gamla, när jag och min sambo har gått igenom vad vi vill, och kommer skriva testamente på huset.

Sen vet man inte vad framtiden har framför sig, så tänker att listan bör vara så lätt som möjligt så man kan ändra om livet ändrar sig, sånt vet man inte.