Avanza eller LYSA, eller både och? Blir stressad, pillar och känner FOMO... 🙈

Välkommen till forumet @AndersJE.

Det korta svaret är Nej.

Men om jag får lov att komma med ett oombett råd. Jag läser mellan raderna att problemet är egentligen inte så mycket att välja mellan Avanza eller LYSA som att stå stadigt i din egen investeringsstrategi. Dvs. att hitta din skärningspunkt mellan det vi pratar om här i forumet / podden och dig själv. Typ enligt bilden nedan.

Jag tolkar även mellan raderna att det känns som att beloppet har vuxit lite större än vad du har hunnit med (typ det som vi pratar om i dagens avsnitt “50 nyanser av frågan: Hur ska jag investera mina pengar? | Att växa med sina pengar och referensramar #353”) eftersom t.ex. nedan är rent statistiskt fel beslut (men ofta det vi gör känslomässigt):

Därför skulle jag rekommendera att faktiskt ta hjälp av en finansiell rådgivare enligt avsnittet:

Inte för att få en bättre strategi, men för att kunna ha någon att vända dig till och som kan hjälpa till dig att hitta din skärsningspunkt och stå stabilt och slippa FOMO. För jag skulle gissa att den stora faran just nu är att du lite som många andra pillar lite för mycket.

Med tanke på beloppet, så skulle jag säga att unna dig ett möte med t.ex. @Anonym så att du får någon som är på din sida och tar fast pris, så du inte känner att du blir uppsnurrad på läktaren.

Sorry för det oombedda rådet, det är i all välmening. :see_no_evil: :heart:

PS. Det är alltså inte en invändning mot vad t.ex. @MattiasA90 eller de andra skrivit ovan eller det vi pratar om i avsnitt 99, det är bara att min tro är att din utmaning är inte kunskap / information utan snarare det beteendemässiga (som det är för mig)

7 gillningar