Avgifter tänker jag rätt?

Hej, tänkte bara dubbelkolla med er forumet om jag är rätt ute gällande hålla avgifterna på en så låg nivå som möjligt på de olika ISK-sparformerna vi har.

Lysa - Ett konto. Har vi var sitt konto går vi miste om rabatt vid större kapital, räknas ej ihop per hushåll

Avanza -Tvärtom mot Lysa gällande rabatt. Öppnat 4 konton månadssparande i fonder till var och en i familjen gratis avgifter upp till 50 000 kr × 4 = 200 000 kr.

SAVR - Var sitt konto spelar ej någon roll gällande avgift.

Är ovanstående korrekt?

Jepp det stämmer :+1:

Kan jag som redan har ett isk med mer än 50k alltså starta ett till isk och slippa avgifterna i det upp till 50k?

@Martin08 inte hos Avanza nej. Har du kommit över 50.000 kr hos Avanza får du betala deras ordinarie fondavgifter och full fond provision som dom debiterar på hela ditt innehav ifrån 0kr och upp👎
Så för alla som har mer än 50.000 kr på ISK kontot är SAVR att föredra (om man gillar fonder bara) då dom ej tar ut någon fondprovisions avgift ifrån 0 kr upp till obegränsat belopp!

Problemet som jag upplever är att SAVR - om än bra - är inte en fullservicebank som t.ex. Avanza. Dessutom saknar SAVR en hel del fonder, det gör att jag har svårt att se dem som något annat än en nischspelare även om jag stöttar deras “cause” fullt ut. :+1:

Tack för bra svar.

SAVR blir bättre Swich kom för någon månad sen och fler fonder är säkerligen gång.

Fråga gällande Lysa, undra hur många hushåll som betalar för hög avgift på grund av att de har 2 konton i hushållet istället för 1.