Jag funderar på att renovera badrummet i lägenheten jag nyss köpt. Ingen renovering är gjord sedan tidigare. Stamrenovering ska utföras, men föreningen står för den delen. Totalkostnad efter rot hamnar på strax över 110.000kr för ett badrum på 5kvm. Och då är inte inredning medräknad. Är priset högt? Lågt? Ska jag vänta med renoveringen tills inflationen och priset på material lugnat sig? Vi vet inte när i framtiden som inflation och priset på material lugnar sig eller faller. Jag vill heller inte om några år stå i en badrumsrenovering av praktiska skäl.
Spontant låter det inte dyrt. Vi renoverar nu och har tackat ja till offert på 130 tkr. Då är inte inredning eller kakel inräknat. Dock ett fönsterbyte. Vårat badrum är nåågot större än 5 kvm
Låter bra. Prova att köpa inredning via Blocket. Det finns en hel del nya, eller nästan nya, saker som säljs till bra priser där. Jag lät nyligen renovera badrum och toalett. Jag köpte en hel del nytt men också vissa saker begagnade - ett paket med komod, handfat och spegelskåp (nya i förpackning) och två stycken handdukstorkar (begagnade men fina).
Stamrenovering ska också utföras. Renoveringen utförs av ett företag. Jag misstänker att de gör det i rätt ordning? Vore dumt att göra arbetet i feel ordning…
Du behöver ha koll på vad du vill ha gällande mått etc. Det finns ju ingen garanti att hitta något men om du inte har alltför avancerade idéer om stil etc. så kan det gå att hitta saker.
När det gäller kakel har jag köpt precis allting från Höganäs center. Det finns andra alternativ men de hade ett bra utbud och var inte dyrast. Bra kvalitet till medel-pris, så att säga.