Jag har länge varit intresserad av Balansekonomis kurser. Man kan köpa fyra online-baserade kurser för 14.500kr. Jag har redan arbetat mycket både med personlig utveckling, mål och ekonomi och har kommit långt men skulle gärna konkretisera framförallt mina livsmål. Eftersom det är ett ganska dyrt kurspaket är jag nyfiken på erfarenheter från er som har gått kurserna?
Tyvärr verkar det inte finnas någon på plats längre, eller i alla fall de första stegen är baserade på förinspelade föreläsningar och tillgång till ett diskussionsforum.
Hej Sofia!
Jag var i samma situation som du, jag upplever att jag har kommit en bra bit på mitt ”rikare liv” men har länge varit intresserad av Balansekonomis kurser.
Jag var också lite tveksam på om kurserna verkligen skulle vara värda pengarna men jag beslutade mig ändå för att ge det en chans och går dem därför just nu. Än så länge har jag gjort den första kursen och kommit en fjärdedel på den andra kursen ungefär.
I och med att allt sker på distans är det väldigt viktigt med inställningen man har om man väljer att gå dem. Det verkar bara vara 3-4 personer som har gått de digitala kurserna än så länge så diskussionsforumet är inte speciellt aktivt.
Jag har gått in med inställningen att kurserna verkligen ska tillföra något till mitt liv och att jag inte bara ska klicka igenom kurserna utan faktiskt göra de förändringar som jag själv skriver om. Då tror jag att kurserna blir värdefulla. Jag har redan fått en del nya insikter och det är alltid kul med personlig utveckling men för att verkligen få ut något av kurserna kommer det krävas en hel del av oss själva.
Så sammanfattningsvis skulle jag säga att kurserna än så länge är bra och tänkvärda, forumet är dock fortfarande väldigt inaktivt och det är inte speciellt mycket handledning utan stort eget ansvar att verkligen göra uppgifterna noga på egen hand.
Jag kan inte heller uttala mig om något resultat än så länge med tanke på att jag inte har gått klart dem men jag har satt ganska stora mål för mitt rikare liv och det ska bli spännande att se om jag lyckas stänga mina gap för att nå mina mål!
Köper du kurserna får vi hjälpa varandra helt enkelt
Tack för ditt svar! Jag ska fortsätta fundera på om jag vill köpa dem. Har tidigare lagt pengar på värdelösa kurser på helt fel nivå, så jag är lite försiktig numera. Speciellt när det inte är så tydligt var kurserna innehåller.
Vad har du fått med dig för nya idéer än så länge?