Har någon här i RT communityt gått “Thinking Into Results” (Bob Proctors själutvecklingsprogram).
Programmet ligger på ca 80-100k SEK, så det är en investering. Med det sagt, många verkar ha fått pengarna återbetalda flera gånger om från resultaten från programmet.
Tror jag känner igen namnet. Du kan nog få tag på böckerna han baserar sin “lära” på helt gratis eller för ett par tior. Att betala 100k för det är galet.
Hej på er som tagit er tid att svara på min fråga som uppenbarligen inte var riktad till er.
Min intention med frågan var att få informativa och konstruktiva insikter från personer som har erfarenhet av Thinking into Results. Jag är intresserad av hur programmet har påverkat deltagarnas liv och om det har varit värt investeringen för dem. That’s it. Inte om ni hört om grundaren Bob Proctor eller ifall ni anser att han är en scam.
Bob Proctor (numera avliden) hade för övrigt en 50-åring karriär av att coacha både individer och företag till resultat. Han har sålt miljontals böcker och föreläst världen över. Så något värde finns det nog i det han delat med världen.
Om man inte har personlig erfarenhet av programmet ser jag gärna att man avstår från att svara, så att diskussionen kan fokusera på konkreta erfarenheter och ett öppensinnat perspektiv. .
Det blir mycket trevligare så. De på gränsen till respektlösa och hånande kommentarerna några av er kände att ni ville dela här blir ju snarare spam, de adderar i alla fall inget värde.
Jag svarar i all vänlighet för jag vill inte du ska slösa bort dina pengar.
Under guldrushen var det långt ifrån alla guldgrävare som blev rika. Dom som garanterat blev rika var dom som sålde hackor och spadar dvs hopp till dessa guldgrävare.
Dessa svindyra kurser är bara hackor och spadar. Du kommer inte tjäna mera pengar för att du går en sån kurs.
Man ska nog mer såna där kurser som en upplevelse och medlemskap i en ”klubb”. Att informationen som delges är speciell har jag svårt att tro, men att det är en upplevelse kan jag ändå förstå. Och det kanske är en push vissa behöver för att komma vidare. Sen kanske du skapar ett nätverk som hjälper dig bygga vidare på bra vanor.
Sen om det är värt 100k får ju vara upp till var och en. Personligen hade jag kunnat göra något liknande om jag kände mig lite ”fast” i livet OCH hade en bra ekonomi.
Det är ett diskussionsforum, och Kommentarerna jag hänvisade till uppmuntrade inte till just diskussion kring ursprungsfrågan (exempelvis ”Detta kan nog vara nåt om målet är FattigaTillsammans” eller kommentaren som skämtar om MLM). Denna typ av kommentarer är inte relevanta i denna tråden, och det finns en poäng i att varje tråd håller sig så relevant till ämnet i fråga.
Dessa var skämtsamma åsikter som inte kom från en respektfull och öppen plats. Det är ok, men vill man uttrycka dem kan man ju starta en ny tråd kring det ämnet.
Bob Proctor hänvisar till vibrationslagen, dvs att allt är energi. Jag flinar också, för det är ju ganska häftigt!
Jag vet inget om Thinking into results men svarar ändå eftersom varningsklockorna ringer svinhögt.
Jag tycker det låter som en diskretionär kostnad, inte en investering.
Huruvida någon fått tillbaka ens en procent av pengarna som följd av programmet ser jag som omöjligt att påvisa. Det rör sig sålunda om individuella påståenden.
Om någon däremot läser en utbildning, t.ex. till lokförare eller något annat som kräver en certifiering, tycker jag att det är enklare att hävda att ev insatt kapital kan betraktas som en investering.
@Monika_Hil
Har du åtminstone läst Think and Grow Rich? Du kan läsa den helt gratis och är den bok som inspirerade Bob Proctor (och många andra inom genren).
Det finns också dussintals andra böcker inom genren som du kan läsa helt gratis.
Inte jag själv. Jag tycker det är smart av dig att göra en gedigen research innan. Ibland har den värsta kritiken de bästa lärdomarna. Väldigt smart att fråga runt först
Jag vill tillföra och inte vara negativ.
Vill bara dela med mig av mina lärdomar.
Du är sändaren och jag är mottageran och detta är min lärdom utifrån ditt inlägg.
Man får en grund huset ska stå på, samt byggnaden.
Men inget innehåll.
Nu ska jag förtydliga innebörden och belysa meningen i det påståendet.
Du kan inte köpa vad som anses vara yrkeshemligheter.
Det förekommer så jag ska inte förkasta ditt förslag ovan.
Men vill betona att om jag vill hitta en vinnande trading metod.
Som generar en avkasning mellan 6/8% så kan det inte köpas för pengar.
I det stora hela.
Det är som att hitta en nål i en höstack.
Och andra människors omdömen är värdelösa som underlag vid en investering på 100K.
Med en hand och fem fingrar som är överflödiga i hur många alternativ jag kan räkna upp.
Men tar nu det faktiska exemplet som existerar.
Ett solid grund som huset står på och som är möblerat.
Där möblerna är statistiska underlag att det fungerat i ett årtionde.
Där kan man gå tillbaks och göra tester och simulatioter för att bekräfta att det är riktig data.
Och vad är det man säkerställer.
Jo dom parametrar som gör att dom selektiva underlagen vinner mer över tid än dom förlorar.
Det är den hemliga såsen eller indegrienserna som gör att du kan göra pengar och ha en positiv förväntan som är beprövad.
Och inte syssla med rysk roulette.
Så vad är ditt underlag
Vad är din analys
I vad består dom av
Omdömen går bort
Du vill ha fallbeskrivningar på att något fungerar om du ska investera 100K
Jag är själv mycket inne på allt han säger lär ut och tyckte var väsentligt! Jag tror dock inte många tjänar mer pengar men jag tror att många får en bättre tydlighet i hur dom får saker att bli som dom vill eller att dom får det dom vill ha.
Jag tycker det är ett sjukt dyrt program och jag tror många som tar det inte har dessa pengar.
Tror det är mycket få till antalet som verkligen lyckas med just pengar.