Spännande! Om jag spinner vidare på det så kanske vad vi satsar på för fritidsgrej är något individuellt som säger något om oss som person? En viktig del av vem vi är till och med?
Vad som är mest värt? Förstår inte frågan. Fritidshus är väl det enda som kan ge avkastning på listan om det är ekonomi vi pratar om.
Annars försöker jag få med lite av varje. Har dock inte fritidshus, husvagn eller båt då jag inte är intresserad av betala för eller ta hand om grejerna. Räcker gott att åka båt någon gång ibland osv.
Har ett fritidshus som jag renoverar, men skulle säga träning är oslagbart. Hitta träningsformer som du tycker är roliga. Du får hälsa, natur och känslan av att vara vältränad är oslagbar i mina ögon.
Jag utövar Kanotslalom, löpning, längdskidor, simning, cykling och poledance. Hitta din/dina sporter/träningsformer.
Jag svarade “sommarstuga” men håller med tidigare skribenter att träning är det som ger mig mest glädje och endorfiner.
Sommarstugan är för mig lika med lugna löprundor varje morgon, mtb i skogen med barnen, simning längs en kilometerlång strand, kanotpaddling och jag har även planer på att bygga ett utegym alldeles intill vattnet.
Sommarstugan för min man är ett evighetsprojekt av byggande. Som han tack och lov älskar. Annars hade vi inte haft stuga.
Jag fyllde i Mc då… Har flera för olika ändamål, både på vägen å skogen… Köra i skogen ger både naturupplevelse samt motion…
Dissa de alla andra av olika anledningar…
Gillar inte åka utomlands…
Fritidshus är helt onödigt när man bor i hus…
Våldgästa släkt å vänner funkar om dom går me på de, men nästan alla bor i närheten så man umgås ändå…
Fixa hemma gör man ändå å inte ett dugg intresserad av pool, för mycke jobb å kostnader…
Dra till fjällen, aldrig varit där å inge som lockar…
Har haft både segelbåt å motorbåt över 30 år…
Resa är inge som är intressant… Hemmaråtta då…
Husvagn nej tack, husbil kunde vara ett altenativ… Har en race cruiser sprinter som går å sova i… Finns de mesta i förutom dusch å toa… Har den för att frakta hoj i…
Fjällen är min grej. Vandra i högalpin miljö (Kebnekaise-, Abisko- och Sarekfjällen). Gå upp på 2000m toppar, vada glaciärjokkar, hänga utanför tältet och njuta av få vila trötta ben och ta en whisky. En eller två kompisar eller helt själv, utelämnad till sina egna förmågor.
Bär lätt och håll dig borta från markerade leder i möjligaste mån så blir det en upplevelse. En bra tid är slutet på augusti och tidig september.
Edit: nybörjare bör starta med en enklare vandring. Anpassa turen efter erfarenhet.
Allt kan ha sin charm i rätt doser och under rätt omständigheter. Med det sagt är hojkörning den personliga favoriten. Oftast barnsligt kul helt enkelt. Kan dessutom kombineras med flertalet av ovanstående aktiviteter.
Jo antar att du syftar på poledance, bara att vara man och utöva poledance så är vi nog nere på ett 100 tal i Sverige skulle jag tro. Kanotslalom är nog bara 100 tal som utövar, så kombinationen kanotslalom och poledance är jag nog helt ensam om vad jag vet hehe.
Utomlands för min del alla gånger i veckan. Att ha ett sommarhus i detta landet och fördriva sin inarbetade semester känns rätt meningslöst när det regnar jämt och är kallt.