Det skrivs en del på forumet om hur man sparar effektivt, vilket är säkert roligt i början av ens sparande…men sen då? Pengarna ska ju användas till något. Förutom mer ledig tid eller FIRE, vad är de roligaste sakerna ni vill eller skulle använda pengarna till?
vad är drömmen där fram du tänker att du ska börja göra eller göra mer av när du nått X .osv…
Resor, speciellt Sydafrika i november. Uppleva våren i ett av världens vackraste länder medan det är grått och solfattigt i Sverige. Att vara borta en månad där inte allting alltid fungerar gör också att Sverige blir så mycket trevligare att återvända till.
Bra vin - dricker man inte så mycket så blir det inte så dyrt med dyra viner (ja, jag hör hur ihåligt argumentationen låter)
Jag har ingen enskild stor grej jag villhöver utan jag köper det jag vill ha. Min största last är vinylskivor, så det får kosta. Dock är det ju snarare mängden än enskilda prislappar som spökar där.
Indexfonder. Att sitta vid börsskärmen och titta på dagens uppdatering.
Nejdå. Någon gång skulle jag vilja ta en liten väska. Plånbok, pass och mobil och ge mig ut i världen på obestämd tid. Ett stort konto gör saken lättare, så det är en framtidsplan.