Bästa kreditkort för resor

Undrar vilket kort ni använder när ni åker utomlands?
Har i dagsläget klarna. Vill ha ett kort som inte har någon årsavgift eller max 200kr.

PFC. Ingen valutaväxling ingen årsavgift

1 gillning
  • på PFC. Jag var nyligen i Sydostasien där det är cash som gäller. PFC premium eller vad som kallar det gör att man kan ta ut 10tkr i månaden från bankomat utan påslag (kostar 35kr /månad men man kan säga upp direkt efter uttag och sen använda en gång till efter månadsskiftet). Funkade klockrent i Thailand och Kambodja. Rocker däremot funkade inte i en enda ATM och jag provade nästan tio olika banker.

Annars är rocker bra med Google pay.

1 gillning

Använder också PFC men det är inget kreditkort.
Collector har ett kreditkort som uppfyller dina krav – inga valutapåslag och årsavgift 195kr.
Verkar bra. Men jag har inte testat själv.

1 gillning

Vad är det fel på klarna utomlands?

1 gillning

Klarna är inte kreditkort, kan ställa till det på ställen som förväntar sig det t ex hyrbil eller hotell. Sen kan det vara lite lotto vilka kort som funkar i vilka bankomater när du är på andra sidan jorden, bra att ha med sig flera.

1 gillning

Har American Express Platinum men funderar på att avsluta och bara köra med debit bankkort samt Revolut Metal eftersom jag inte reser särskilt mycket längre. Före Coronan var det helt klart värt det tack vare loungeaccess och snabbkö på flyget. Använde aldrig conciergeservicen. Amex funkar jättebra utomlands - inom Sverige suger det dock. Revolut gillar jag på grund av de olika smarta funktionerna med virtuella kort och avrundning- samt automatiskt sparande. Brukar använda det som hamnar där på sommaren till mat och dricka. Gillar att man kan leka med Crypto också. Som tidsfördriv…

1 gillning