Bästa kreditkortet

Precis det jag menade.

Då har jag ansökt om Komplett Mastercard. Det som fick det att tippa över från mitt tidigare Shell Mastercard var att jag kan använda Google Pay. Skall bli intressant att se om jag får mer cashback. Använde naturligtvis den sponsrade länken :blush:

Har komplett e-faktura ännu eller hur ser det ut?

Nej, man får fakturan på e-post och sms. Enklast är att ha deras app så kan man kopiera OCR etc. därifrån när man lägger in räkningen i sin bankapp.

1 gillning

Använder Shell Mastercard sedan många år, men blir oftast Komplettbank kortet jag betalar med för mina egna utgifter nuförtiden då Apple Pay är så otroligt smidigt. Innan elbilen körde jag och hustrun Agrolkortet för gemensamma köp pg bra rabatter på diesel. Nu letar jag efter ett nytt gemensamt kreditkort för oss med följande egenskaper:

Måste gå att ha extrakort för hustrun
Måste ha Apple Pay
Gärna cashback om det finns i kombo med ovan.

Vad ska vi skaffa för kort, några tips?

Med Everydaycard kommer ni upp i 1% bonus. Det har inte stöd för Apple Pay ännu, men då kan ni lägga till Curve som mellanhand.

2 gillningar

Re:member stödjer ovan, dock ej cashback

1 gillning

Vi kör med Gekåskortet.

Ingen årsavgift. Du kan ha flera kort, spärra ungdomskort och det kostar inget extra.
1 % på allt du köper i form av checkar till Gekås. Checkarna är giltiga i 1 år och inte personliga.

Det är genom Resurs Bank. Finns en app och går att få e-faktura m.m.

En i familjen som bor i norra Sverige har också kortet. Han skickar checkarna till oss så ger vi honom pengar bara.

1 gillning

Just det, upptäckte efter att jag fått kortet att de inte har efaktura eller autogiro, hur kan det då bli bästa kort? Så mycket bättre än t ex Shell Mastercard är det inte. Nu bestämt mig för att avsluta kortet omgående, kan inte tänka mig att ha ett kort år 2022 som kräver att jag manuellt skall hantera och komma ihåg en faktura varje månad. Även fått sk*tdålig review här, oklart hur relevant det är, men stärker inte förtroendet.

2 gillningar

Inte många kreditkort som får bra omdömme då många som skriver där har skulder och betalar ej i tid då man hamnar i det betala ränta och allt annat :person_tipping_hand: . Om du betalar fakturan i tid och inte använder kredit kan du knappast få så mycket problem :+1:

1 gillning

Ok, kan säkert vara så. Jag hade såklart gett dem chansen, dealbreaker var detta med efaktura/autogiro.

1 gillning

Kan du inte betala genom appen?

1 gillning

Jo det kan jag naturligtvis. Och jag kan logga in på Mina sidor och kopiera belopp och OCR varje månad och lägga upp en egen betalning. Men det har jag ingen lust att göra. Shell Mastercard, t ex, skickar efaktura. Bara att gå igenom spec och godkänna. Så stora är inte fördelarna med Komplett. Kortet klippt.

2 gillningar

Hm. Ja det låter ju stökigt. Synd att jag nu har ett komplettkort på väg hem.

1 gillning

Du får fundera på vad som är viktigt för dig. För mig är det enkelhet, smidighet, samt att det inte kostar. Bonus inte lika viktigt. Shell Mastercard ger 0,5% cashback som dras direkt på fakturan varje kvartal. Har efaktura. Kan inte bli enklare för mig. Nackdelen är att det inte funkar med Google Pay. Lever hellre med det än att jag skall behöva lägga in fakturorna manuellt, och komma ihåg att göra det :roll_eyes:

1 gillning

Precis så kör vi och är supernöjda :blush:

Detta blir ett problem för mig: Ansök med BankID - vi bjuder på första årsavgiften (ord. pris 195kr/år).
Direkt från hemsidan.

Gillar inte årsavgifter. Shell Mastercard har inte det.

Jag fick det till att man behöver handla mat (typ ICA) för 3250kr/månad för att break even jämfört med ett kort utan avgift som har 0,5% bonus på allt. Kanske blir mer värt nu när matpriserna stiger :slight_smile:

1 gillning

Relevant tabell för cashback-kort:

1 gillning

Handlar du på Lidl så sparar du mer :wink:

Jag bor i Gårda centralt i Göteborg. Närmaste ICA är Focus, mycket välsorterad men DYR. Betydligt billigare att gå till Lidl Heden. Eller Hemköp Vasagatan.