Jag använder Shell sedan några år tillbaka (har ingen bil dock) och har det kopplat till curve för utlandsköp. Har inte sett någon anledning till att byta.
Försöker att alltid ha 15 000 över kreditgänsen så att den aldrig anvönds och jag får då 2% ränta på de 15 000.
Nu går det ut i Januari, så jag hoppas man får nytt kort i tid, väldigt slitet är det.
Haha, ja det har jag ofta tänkt på, jagar alltid rabatter när jag handlar livsmedel också, men de är inte mycket mot hur börsen svänger, är dock inte indexfrälst, även om jag har fasta överföringar till Lysa. Så mitt svänger kanske mer… Men det är roligt att välja aktier själv, vissa köp går ju dock åt skogen, borde väl öka månadssparandet i Lysa.
Hittade just ett nytt kort som jag inte sett förut - Refunder Pay. 1% cashback på allt utom kontantuttag, bilköp och speltransaktioner (2% cashback till årsskiftet). Efter första året är avgiften 395 kr, dyrt kan tyckas men om man handlar mycket och cashbacknivån består så kan man ju ganska snabbt tjäna in avgiften. Jag tänker testa. Har annars Everydaycard som huvudkort.
Ser inte hur du ska tjäna på det jämfört med EverydayCard.
Du förlorar 200kr/år i att bonusen är 0,5% upp till 20000 per 6 månader.
Alltså blir det samma årskostnad, 195+200 som Refunder Pay har.
Du har rätt, dumt av mig. Men jag tjänar åtminstone på det under det första gratisåret, och särskilt nu fram till årsskiftet när det är dubbel cashback. Sedan får jag väl se vilket av korten jag trivs bäst med. Det kan ju komma villkorsändringar som påverkar åt endera hållet.
Krossreferens, intressant att Visa i genomsnitt har ett extra 0,6% valutaväxlingavgift jämnfört med Mastercard. Kommer iaf påverka mitt val av kreditkort.
Missade det, såg det på deras sida idag. Men det är en fördel att man kan ha saldo så man inte rör krediten. Dock intresserad av att byta om något bättre dyker upp. Kortet går inte heller att koppla till Hallarna plus av någon anledning och jag gade uppskattat ett bättre användargränssnitt / en app. Får vänta på nästa rikatillsammans artikel.
Om du registrerade din betalning på förfallodatum (och om det var en vardag) så kan du försöka ringa och klaga - samma har hänt till många i September och det verka som vi lyckades övertala dem … inte lätt dock
Det är inte säkert att det som ser bäst ut på pappret blir bäst i slutändan.
Det verkar som att med Refunder så inbjuder det mer till shopping än Everyday. Jag har haft Everyday i snart ett år nu och är nöjd men kommer säga upp det innan årsavgiften dras. Och för att slippa den dåliga uppdateringen av transaktioner med Everyday och för notiser har jag kört det genom Curve. Är dock inte nöjd med Curve jämfört med Revolut så jag kör på med Revolut även om jag förlorar ett par hundralappar om året.
Är det inte lika lönsamt att använda Refunder om man spendera 30000Kr varje 6 månader? Samma gäller för vilken spend som helst, det är ingen skillnader från år 2.