Söker i djungeln av kreditkort men har svårt att hitta rätt. Några rekommendationer som har följande egenskaper? :
- 0 kr årsavgift
- cashback
- möjlighet att sätta in mer pengar än kreditmax
- räntefritt minst en månad
Söker i djungeln av kreditkort men har svårt att hitta rätt. Några rekommendationer som har följande egenskaper? :
Preem är värt att undersöka.
Har du bil så är CarPay värt att kolla upp.
OKQ8 har ett bra kort också.
Inget entydligt svar här inte! Verkar inte som att det finns någon klar vinnare…men uppskattar era förslag och ska kolla närmare på dem.
Jag har OKQ8-kort och det ger payback, men man behöver besöka en bemannad station var tredje månad för att få den. Tar man ut den som kontanter blir den hälften så stor som om man handlar för den…
Jag har onekligen funderat på om det inte finns smidigare lösningar på andra ställen…
Jag kör coop mastercard. Allt vi handlar går mot värdecheckar till veckohandlingen, blir ca 300-500kr varje månad vilket känns som en bra deal.
Tagit bort personlig information.
Tror väldigt många stirrar sig blinda på att just årsavgiften ska vara 0kr, det man bör titta på är om värdet av vad man får överstiger avgiften.
Årsavgiften är ju 300 kr, så då går ni ungefär +/-
Bra poäng.
Preem är bättre
Jag har använt Refunder Pay i ett år nu. Det är ett bra kort med högre cashback men också högre årsavgift. Första året är gratis så det är värt att testa.
Kort som bygger på att man ska handla mycket i en specifik kedjas butiker är i min värld inte ekonomiska eftersom det viktigaste sättet för mig att hålla nere kostnaderna är att dela upp inköpen mellan olika butiker. Om man bor på någon ort med typ lanthandel som man vill ”stödja” så kan det kanske vara relevant.
Shell Mastercard uppfyller dina krav.
Jag har kompletts. funkar la ok tycker jag. Oklart om man kan sätta in mer än kreditmax, men ja vet att man kan sätta in
Jag tar Binance kort (debit) med bra cashback
Precis så, vi får tillbaka mycket mer på everydaycards cashback än vad avgiften är. Man får den helautomatisk som en avbetalning av faktura med, så man behöver inte åka till en bemannad tankstation eller handla i en specifik butik eller köpa en resa för att få sina pengar.
Solklart val för oss
Norwegian kreditkort kanske.
Kopierat från deras hemsida:
Tror det det har allt du vill önskar.
Ni som har kort från olika företag, skulle ni kunna lägga till om de har stöd för e-faktura som går till annan banks internetbank?
Ogillar e-faktura som kommer som email som man måste bevaka.
Dessutom, om de har stöd för internetbank står det “0 kr” som ska betalas den månaden eller står hela summan?
Nordea envisas med att ange minsta summan man måste betala för deras egna kort, dvs oftast 0 kr för min del.
Carpay skickar e-faktura (har SHB).
Tycker framförallt att de känns som en seriös aktör med bra personal och korta svarstider när man behövt kontakta dem. Därtill en bra app och möjlighet att lägga in kortet i mobilen. Bonusen kommer dock som värdecheckar på Tanka så om du inte tankar finns säkert bättre alternativ. Jag fick tanka med bonuscheckarna på päronens kort å swisha dem efter att de skaffat elbil ![]()
Nu under påsk kör de nån deal med dubbla poäng på livsmedel förresten.
Sneglar dock lite på Coop Mastercard som t o m idag bjuder på motsvarande en femtiolapp i bonus och ingen årsavgift första året.