Går nog att ha tillgodo på de flesta kreditkort. Ring deras kundtjänst och fråga hur mycket?
Sedan är det alltid skönt få ränta på tillgodo och det bästa valet är det preem 1.6% och Shell 2% upp till 15000sek… Blir 30 tusen buffert 1,8% i rörlig ränta. Här jagar vi 100 lappar medan Isk portföljen hoppar upp och ned med halv eller hel månadslön varje dag
.
Jag är rätt säker på att Shell numera inte har någon inlåningsränta på sitt kort
Verkar vara väck även hos Preem.
Hade tidigare ränta hos Circle K men tror det är borta sedan ett bra tag.
Testar CarPay nu pga 500 i bonus efter två köp. Easy Money.
Snart kommer Northmill att släppa ett visa kort. Alla villkor inte kända men kommer vara gratis, gratis uttag samt utan valutapåslag. Kan vara värt att kolla på som resekort när det släpps.
Gjorde en inbetalning på kortet i dag och ringde Komplett kundtjänst för att höra med de att sänka kreditgräns. De kör utan mobil bank id identitet.
Bara person nr
. Inte bra. Valde 25 tusen kreditgräns. Svaret ang tillgodo var det att jag måste ta ut 10 tusen sek till min konto igen då de inte tillåter att ha pengar på kortet att summan blir högre en kredit. Då blir det skicka tillbaks pengar igen och tacka Komplett för att avsluta kortet. Vill inte tänka på fakturan. Svaret från komplett var att de har övervakare som ser till att folk ska använda kredit och inga extra påladdningar. Då blir det lättare missa faktura och blir fina extra avg till komplett
. De är jag nöjd med Preem mastercard och Bank Norwegian Visa
På preem får man 1.6% ränta upp till 15000sek. Shell mastercard 2% ränta upp till 15000sek. 0.5% bonus på allt föruttom tanka hos konkurrent.
Hej @Jakke
Har du någon dagsfärsk källa på att det fortfarande är samma villkor för inlåningsränta?
Jag ser ingen info om det på deras sidor längre, och var tvungen att kolla efter nedan inlägg.
Det kan man läsa i fullständiga villkor när man täcknar kortet. Pratade med deras kundtjänst både preem och Shell och svaret var stt dett gäller fortfarande ränta upp till 15 tusen.
Ja, så långt är jag med då jag använt Shell under ganska många år.
Det har hela tiden framgått på deras sida och nu förefaller infon saknas.
Hur länge sedan var det du hade kontakt med dem?
Hittar ingen info om sparränta på Shell eller Preem. Kan vara så att det fortfarande finns kvar för nuvarande kunder, inte nya.
Med Komplett Bank Mastercard kan man alltså ha lika mycket tillgodo på kontot som ens kredit? Räcker inte det?
Nej man fick inte ha något alls tillgodo
Kanske stämmer. Inte omöjligt. I så fall då är det borta för alla. 
. De vill också att vi ska använda kredit och helst inte betala i tid 
Jag fick precis svar att inlåningsräntan kommer att försvinna 20 december för Shell Mastercard och att info kommer skickas ut om det.
Ok tack.
Jag mailade precis både Shell och Preem.
Delar med mig angående Preem när de svarat.
Tackar då vet vi det. 

Blixtsnabbt svar:
Blir samma villkor för Preem Mastercard. ( 20dec)
Då blir det smidigt och slipper tänka på det. Då ska man vara nöjd med max 2 kreditkort som är gratis i alla fall.