Bästa kreditkortet

Om det enbart är cashback i rena pengar så har jag tyvärr inga nya tips för kort du kan använda till alla dina köp.
Remember flex är ett kreditkort utan årsavgift som jag använder för de flesta av mina köp som görs på nätet.
Det brukar vara högre cashback där än hos t.ex Refunder/bonusway.

Det går att se vilka butiker som ger cashback och hur mycket på nedanstående länk:

I övrigt kan jag rekommendera Strawberry Mastercard om man ibland bor på hotell. Första året är utan årsavgift, 10 000 poäng i bonus vilket motsvarar 1 gratis hotellövernattning på många av deras hotell (vissa hotell är dyrare)

Det brukar sen även vara vanligt med kampanjer i Juli och December där de ger dubbla poäng samt bitvis kampanjer med extra bonuspoäng på hotellbokningar.

Men bor man i princip aldrig på hotell så är det inget kort för er. Jag har det senaste året fått ihop 3 gratisnätter och bonuspoäng även verkar man kunna spara i 4 år.

Lite off-topic men bara genom att bli gratis medlem hos Strawberry så kan man få en kopp gratis kaffe/te på deras hotell även när man inte bor där. Jag och flickvännen brukar ofta använda det när vi går på stan, eller kommer till Arlanda lite för tidigt.

Aha ok. Spännande med Strawberrykortet. Tror dock det inte är för oss då vi inte bor på hotell så ofta att det ska vara värt det. Men tack för tipset! Remember flex har jag redan och tycker det är superbra. Däremot saknar jag något som ger rabatt/bonus i vardagen förutom Icakortet som vi använder till mat.

stämmer verkligen uträkningen? Det står nu att man med Bank Norwegian bara skulle få 500 kr tillbaka i cashback men de två första raderna ger ju 600 kr bara de två.

Cap på 500kr.

Jaha då är jag med. Tackar!

Hej delar min lista på bästa kreditkorten 2025 i listan nedan.

Bank Norwegian kreditkort: Bästa kreditkortet för resor
Coop Mastercard: Bästa kreditkortet för familjer
Coop Mastercard: Bästa kreditkortet för par
Re:member Flex: Bäst kreditkort för rabatter
American Express Blue Cashback: Bästa kreditkortet för cashback
Moregolf Mastercard: Bäst kreditkort för dig som golfare

2 gillningar

Det hade varit intressant att se hur du kom fram till dessa med konkreta anledningar och siffror. Framförallt då tråden inte varit aktiv på över ett halvår och marknadsläget kan ha förändrat sig en del vad gäller kreditkort sen dess.

Tidigare i tråden har Preem och dess kreditkort varit en stark kandidat, hur står sig det gentemot dina val numera?

Jag förstår inte hur kommer det sig att man rekommenderar COOP kreditkort.

Kortet ger bara 0.5% utöver vad man redan får som COOP medlem och kortet kostar 295kr.

Då är det bättre att välja ett gratis kort med 0,5% cashback (Preem, CarPay…) eller Amex Blue med 1.25% (420kr) och koppla kortet.

Hur menar du?

Jag menar att koppla kortet till COOP medlemskapet.

Så man får ändå ytterligare 0,5% med Coop Mer? Har försökt läsa mig till det i villkoren men inte hittat. Men med Amex Blue som medlem blir det ju minst 1,75%.

Inlägget ser ut att vara klipp-och-klistrat från en av de typ 15 närmast identiska affiliate marketing-sidor man får upp om man googlar på “bästa kreditkortet”. Har varit några sådana trådar här senaste veckorna.

Tror inlägget var en egen tråd först men av nån anledning sammanfogade moderatorerna det med den här gamla tråden. Den kreditkortstråd som varit mest aktiv de senaste åren är denna: Förslag på kreditkort 2023-2025

1 gillning