Jag och en partner är i startgroparna att vi vill komma igång med en side hussle.
Vi kommer att börja träffas online 1 gång i veckan för att sakta men säkert försöka hitta vad vi faktiskt vill göra så inget ab eller så än utan en liten förutsättningslös start med brainstorming och ta fram produkt/tjänste ideer.
Skulle vilja få lite tips om vilka verktyg ni använder för sammarbete online. Googlat lite och det finns ju lika många alternativ som det finns länder i världen känns det som…
Slack
Clickup
Trello
Google docs
Monday
Asena
…
Listan kan göras lång vilket ledde till att jag ville fråga er här (:
Vad använder ni för era online samarbeten?
Hoppas ni kan lägga till era egna alternativ också, första gången jag skapar en poll
Edit: verkar vara låst, hur öppnar man för att alternativ kan läggas till?
Jag kör Google Docs i alla mina uppdrag och även för egen räkning. I mina uppdrag använder vi Slack för all intern kommunikation. Email och Google Hangouts för allt externt. Vi har landat i Favro istället för Trello. Trello fungerar bra för mindre projekt eller personliga TODOs, men när man jobbar på flera releaser samtidigt tycker jag att det inte riktigt räcker till även om det var ett tag sedan jag jobbade med det nu.
Det kan också bli rörigt att köra in allt i en och samma app. Med det sagt så vet jag att ett av våra team har börjat använda Slack’s egna Kanban-board. Verkar gå bra än så länge.
Kalla mig för gammal, men innan organiserade samarbeten brukar jag främst använda godtycklig VOIP/telefon + mejl. Gsuite/O365/motsvarande bör ju fungera gott om ni har mer avancerade behov av att arbeta i dokument samtidigt, men om ni är på spåna nivån behöver ni nog inte det?