Vilka är det bästa räntesparkontot? Vad kostar det? Några begränsningar?
(Har lite kapital som jag inte vill investera då vi förväntas använde de inom de nästa par år)
Vilka är det bästa räntesparkontot? Vad kostar det? Några begränsningar?
(Har lite kapital som jag inte vill investera då vi förväntas använde de inom de nästa par år)
Hej! Här kan du jämföra olika räntor hos olika banker: Jämför sparkonton & sparräntor - Bästa sparräntan | Compricer. Kostar inget och oftast inga begränsningar. Kolla dock så att det finns statlig insättningsgaranti. Lycka till!
Och fria uttag…
Om man inte är kund i banken, tar de typiskt avgift för att sätta upp en kundprofil? Behöver man ha andra tjänster i banken?
Nej inte i nischbankerna.
Naive fråga, vilka är nisch bankerna?
Motsatsen till storbankerna Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Danske Bank kanske även IF, Länsförsäkringar osv.
Nischbanker räknar jag t ex
Aros Kapital
Svea Ekonomi
Collector
Nordax Finans
Mfl
Jag fick igår ett mail från Komplett bank om höjd ränta på rörligt till 1,5% och när jag loggar in så är min ränta 1,5% men på deras hemsida står det fortfarande 1%
De har inga krav på andra engagemang.
Det här var ju intressant… Har varken 1,5% ränta nu när jag loggar in på mitt Komplett-konto och något mail har inte trillat in heller
Det vore ju väldigt välkommet då jag tycker att Komplett halkat efter på sistone. Men hur fasen kan vi ha olika sparränta samtidigt?!