Komplett Bank erbjuder en sparkonto med 1,6% ränta om du har deras kreditkort

Hej Community!

Jag fick följande mejl:

"Vi vill erbjuda dig som är kreditkortskund hos oss att öppna ett Komplett Bank sparkonto där du nu får hela 1,6 % effektiv ränta på dina sparpengar! Med Komplett Bank sparkonto får du mer för pengarna:

Inga avgifter
Fritt antal uttag
Räntan på kontot varje månad"

De har insättningsgaranti.

2 gillningar

Det som stör mig är att de kör med olika räntor för olika kunder. En del har 1,0 medan en del har fått 1,5 (vet inte om det höjs till 1,6 nu?) och andra nu tydligen 1,6. Tycker det är illa nog att behöva förhandla om låneränta, ska man nu behöva tjata till sig högre sparränta också.

1 gillning

Kanske beror bara om man har kredikort eller inte? Vad är fel men erbjudande? Alla bolag gör det.

Har själv Komplett Bank och de verkar köra med lite… Intressanta affärsmetoder. Kan man väl säga :slight_smile: Läs sida 24-25 här på Swedroid: Sparkonton - Tips, Erfarenheter och Jämförelser | Sida 25 | Swedroid forum - Nordens största Android-community

Jag gjorde också som flera andra i tråden och meddelade Komplett att jag ville ha 1,5% sparränta istället för 1,0%. Det fick jag omgående utan att sätta in mer pengar eller engagera mig ytterligare hos Komplett.

Med det sagt kommer jag nog stanna kvar men hålla järnkoll på om de smyghöjer för vissa kunder igen. Kontot har fungerat smidigt sedan tidigare så jag tänker inte lämna.

2 gillningar

Tack för tips!

1 gillning

Spännande. Jag har börjat tömma kontot eftersom 1% är för lågt för en så liten bank.

2 gillningar

Eller så kör man med landshypotek. Nästan samma ränta (1,5%) men utan massa tjaffs.

1 gillning