Jag behöver tips på sparkonto med insättningsgaranti med så hög ränta som möjligt.
Klarna sparkonto är riktigt bra
- Insättningsgarantin
- 0,8% ränta
- Utbetalning av ränta varje månad
- Snabba överföringar till annan bank på 1 dag.
Jo jag hittade den. Tack.
Men är lite nyfiken på vad ni andra har och för och nackdelar med de olika.
Jag har öppnat ett antal Sparkonto+ genom Avanza. Lite sämre ränta 0,6%, men väldigt smidigt att ha allt samlat tycker jag, går på samma dag att få ut pengarna om man gör det före 14:00.
Jag gör som @Anonym har allt på Avanza Sparkonto+. Smidigt ha på samma ställe och varje leverantör ger insättningsgaranti separat från de andra.
Samma här. Sparkonto Avanza + låter smidigheten i att allt är samlat styra över ytterligare 0,1-0,2 % avkastning.
Jag har ett sparkonto hos sevenday med 0.85% ränta.
Nordax, tror det var 0.9% innan men nu är det 0.8%
Coop medmerabank 0,75% ränta
Har både Klarna och Coop/Med Mera. Den första som del av mellanrisk och den andra som del av buffert. Använder även bundet (6-12 mån) sparkonto på Klarna som del av RT-portfölj.
0,8% ränta och “riktigt bra” är väl liiite att ta i?
Obundet på Avanza ger i dagsläget max 0,35%. Inlåst i 2 år ger 1%. Känns riktigt sunkigt? Då kan man väl nästan lika gärna låta pengarna ligga på sitt vanliga bankkonto som ger 0%. Visst, 0,35% ger väl några tior om året beroende på hur mycket man stoppar in. Men kom igen, är inte ens pengar mer värda än typ en glass i kompensation om året?
Underskatta inte värdet av en glass efter en heldag i solen!
Det är så ränteläget ser ut just nu. I t.ex. Danmark har vissa banker haft negativ ränta på belopp över en viss nivå.
Jojo, jag förnekar inte att det är så läget är idag. Men det känns spontant som att det inte är värt mödan att ha pengar på en separat bank, flytta pengarna till en annan bank när räntorna justeras nedåt, och/eller låsa in sina pengar, när man bara får piss tillbaka.
0,80 på Klarna om du låser i 12 månader. Annars 0,75 om du vill ha utan bindningstid.
Jag har Qliro, utan bindningstid, 0,80
Jag hade Klarna tidigare men efter två räntesänkningar så bytte jag till Komplettbank och har nu haft 0,85% rörligt sedan ca 4-5 månader. De betalar ut räntan månadsvis. Jag är nöjd.
Tacka vet jag hur det var för 10-12 år sedan… när vi köpte vårt hus var bolåneräntan under 2% (som nu) och inlåningsräntan, obundet, uppemot 4%
Vet du om man måste alltid ha minst 30 papp på Komplett? Eller vad händer om man stoppar in 30 papp och sedan tar ut en delmängd av det?