Sparkonto med ränta

Vet faktiskt inte. Flyttade hela sparkontobufferten från Klarna och har sedan aldrig varit under 30K. Du får nog ringa och fråga. Är inte tydligt på deras sajt vad jag kan hitta.

Inget negativt du upplevt med Komplettbank? Trovärdiga? Har en miljon på storbank men tänker att jag får ~5k per år om jag flyttar till nischbank.

Mitt inlägg från mars 2021…

1 gillning

Har som sagt bara varit kund där i 4-5 månader, men inga varningsklockor alls så långt. Ränta betalas ut direkt i början av varje månad, enkelt och tydligt gränssnitt, såklart statlig indättningsgaranti. So far so good

Edit: inga negativa skriverier vad jag kunde hitta när jag googlade på dem heller inför flytt.

1 gillning

Japp jag tog och mejlade dem. Får se när de svarar.

Jag har ett av mina sparkonton på Erik Penser där räntan är 0,85 och räntan betalas ut 1 gång per år, dock gräns på 1 050 000 sek.

Tog och mejlade Komplett Bank och de svarade:

Insättningsgränsen på 30 000 kr är enbart en rekommendation. Det går givetvis att sätta in ett högre eller lägre belopp på ditt konto. Det kan ta 1–3 bankdagar innan insättningen är bokförd beroende på vilken bank du använder. Det händer alltså ingenting med konto om beloppet skulle bli under 30 000kr.

1 gillning

Har ett sparkonto hos Northmill Bank, ränta 0,85 som betalas ut årsvis. Snabba insättningar och uttag, i alla fall från/till SEB.