Vad är bästa sparkontona enligt er? Kollar man räntemässigt så finns ju Svea, Santander, Ikano, SSAB etc med högre räntor men recensionerna online verkar ju förskräckliga med folk som upplever företagen som skojare osv.
Vilket sparkonto har ni som ni är nöjda med och som känns tryggt? (fria uttag och ej låst)
Vet inte om det är det bästa.
Jag har haft sparkonto hos Volvofinans i många år. 1,5% ränta idag. Finns de som har bättre, men tycker inte det är värt besväret att byta.
Jag och min fru har varsitt kreditkort här också, så det är smidigt att ha att ha sparkonto i samma bolag.
Bra app.
Alla räntekonto med statlig insättningsgaranti känns lika trygga. Sedan vad folk skriver om de är oftast lika mycket missnöjda med sig själva . Alla du skriver om känns riktigt trygga och bara välja den som ger högst ränta jjst då. Det går ganska lätt och smidigt flytta sina pengar till någon annan
Jo, jag förstår! Men läser man recensioner står det om att folk inte kunnat logga in/blivit avstängda, villkor som ändrats, omöjligt kundtjänst, pengar som försvunnit och allt möjligt och då känns det lite sådär… Men det kanske är överdrivet såklart
Alla jag provat (Ikano, Svea, Landshypotek, Qliro, Klarna, Nordax, Hoist, kanske nån mer) har funkat bra. Klart plus för Svea som även har komplett internetbank gratis.
Många av dessa företag är kreditföretag. Jag tippar på att de flesta har nog skulder som de har svårt att betala och då blir det företagets fel och inte deras egna, därav recensionerna.
Flyttade precis en del till Ikano Sparkonto Plus.
2 % ränta med fyra kostnadsfria uttag per år. Om jag av någon anledning vill använda pengarna eller räntan blir mycket bättre någon annanstans.
Har också nyss skaffat Ikano Sparkonto Plus. Det var inloggningsstrul för ett par veckor sen, men nu funkar det. Lika svårt med supportkontakt som med andra nischbanker jag haft.