Bästa sättet att ha bil 2 månader när man har egen firma?

Kommer behöva bil i cirka 2 månader under sommaren och funderar på vad som är det bästa alternativet när man även har möjlighet att betala det via firman?

Jag antar att jag ändå åker på någon form av förmånsbeskattning om jag bara väljer att hyra en bil via företaget kontra att hyra bilen helt privat?

Någon som har något tips på vad som är bästa upplägget?