Bästa tjänsten för att dela foto online utan krav på medlemskap för den som ska titta

Jag skulle vilja kunna lägga upp bilder online och att de ska vara tillgängliga för vem som helst. Det ska inte krävas att man är medlem på Facebook, Instagram eller någon annan sajt. Det ska räcka med att klicka på en länk som jag skickar ut. Däremot ska de helst inte vara sökbara utan förutsätta den där länken.

Vilken sajt är bäst för att åstadkomma detta? Det kanske till och med fungerar på typ Facebook?

Jag använder Google Photos för ungefär detta ändamål.

Slänger upp foton, skapar ett album, får en länk jag kan dela med folk.

Beror dock lite på ditt användningsområde hur smart det är. Man är inte anonym utan de som öppnar länken kan ju se ditt Googlekonto. Jag använder det för att dela foton från släktträffar och sånt.

1 gillning

Dropbox, Google Drive och OneDrive är tre vanliga exempel.
Annars kan man ha delade album i iCloud. Förutsätter antagligen att alla som delar har iCloud.
Sen finns det rena fotodelningstjänster med communityn som t ex flickr. Men, det känns inte som att det är den typen av tjänst du söker.

Poängen är att kunna dela foton, sorterade i album, med personer som inte har sociala medier. De ska inte behöva ladda ner något.

Jag har gjort det i icloud, icloud länk. Du får en länk som som går att använda för att surfa in på ett visst album du skapat.

Var det något av mina förslag som inte uppfyllde detta? :thinking:

Jag måste kolla. Det ska nog gå att fixa. Google photos har jag använt tidigare och jag tror det kan funka även för detta ändamål.

1 gillning

Kör också Google Foto och är sjukt nöjd. :slight_smile:

1 gillning