Fick denna av en i communityn. Så här ser det ut tyvärr. Får ni det, anmäl!
Lite samma här, de ändrade sig tydligen. Gissar att fler anmälningar kom in, eller att en fysisk person kikade på anmälan.
Flera av dessa konton är nu nerplockade, så enklare att anmäla. Tänker att jag gör en koll dagligen och anmäler alla nya och sen de gamla någon gång i veckan. Om det finns en omvänd spärr för anmälningar i Metas system.
Vaaaaaaa? Var det inte du på WhatsApp som jag swischade en massa pengar för att investera i ultra-whoop-out-dubbel-turbo credit default swappar på panamanska kopparproducenter? ![]()
Tänk om alla var lika klarsynta.
Tyvärr har flera av dessa fejkkonton en inte obetydlig skara följare och därmed ett utbud av lätta offer.
Vi på RT har nog liten risk att luras, men finns säkert många som hört talas om RT och luras i och med att Jan o co är ett känt fenomen.
Sen förekommer investeringstips via Patreon, så blir en komplex sits.
Jag kan tänka mig gå med i någon av grupperna, kanske de har investeringstips. Hur man finputsar sin kryptowallet..
Det var nog för tidigt att skämta om det ![]()
Någon som inte har så mycket risk borde gå med i grupperna och varna de som är där att det är fejk
Ställer du upp?
Om det är något jag lärt mig så är det att få är olurbara. Om det är ett ord. ![]()
Så håller mig till att anmäla på avstånd.
Såhär kan det med se ut. ![]()
Man undrar varför de alltid kör med krypto? Lös in i Sek och Swisha mig i stället. ![]()
Två konton nedplockade idag.
Tricket verkar vara att be om extra granskning när Meta först inte gör något.
Edit
En till. ![]()
Rika tillsammans eller Rika tilIsammans. Beroende på typsnitt blir det svårt. ![]()
Bluffkontona har rätt uppenbara stavfel, om man läser noga. Sen finns vissa som är solklara bluffkonton.
Har inte alla samma typsnitt på Instagram?
Ingen aning, men nog finns det många medier, eller nyhetsbrev, som lätt inkluderar andra sorter symboler. Till exempel, vill man skriva lysa utan länk skriver man lysα
Haha, ja självklart sponsrar lysa inte längre verkar det som, så det blev ingen autolänk, men du fattar ![]()
Jag hänger bara på Insta och Facebook, så har noll koll på de andra. Meta har inga konstiga emojis eller udda typsnitt i alla fall.
Det blir ingen länk om man stavar lysa utan stor bokstav.
Förut var det så iaf… ![]()
Det kanske blev för dyrt för dom.