Jag såg att medlemmen som sa att han skulle ta en paus för några dagar sedan i samma tråd bad om att få sitt konto borttaget. Så tycks ännu inte ha skett, men däremot har tråden blivit låst utan, vad jag kan de, särskild anledning. Det har fått mig att undra om det finns någon form av särbehandling av olika medlemmar från moderationen. Kan man lita på att moderatorerna behandlar alla lika?
Dessutom, något allvarligare: varför har inte medlemmens önskemål om att få sitt konto borttaget blivit tillmötesgått?
Själv kan jag tycka det är lite otydligt vad Denkmal vill. Det står både paus och att ta bort så kanske de ger honom lite betänketid om han ångrar sig. Eller kanske skrivit till honom för att bekräfta
@Anonym har ju uttryckligen bett om att få sitt konto raderat. Om RT följer GDPR så måste detta ske skyndsamt, men visst kan du göra en anmälan till datainspektionen.
I framtiden så tror jag att det kommer ett krav på att att det skall finnas en “radera mitt konto” i inställningarna. Dels för att man då inte kan skylla på “mänskliga faktorn”. Vore jag @janbolmeson så skulle jag vara orolig varför kända profiler lämnar forumet. Jag kan stundtals tycka att @janbolmeson stänger trådar lite hej vilt. Han borde lämna modererandet till @moderatorer . eller helt enkelt överlämna makten till @carolinebolmeson =). Hon är så klok och sansad.
Vi brukar ge det ett försök att få bekräftat att det verkligen är vad användaren vill när de ber oss radera kontot. Detta eftersom det flera gånger varit medlemmar som ångrat sig eller till och med varit hackade.
Självklart kommer Jan och Oliver ta bort personuppgifter i enlighet med personuppgiftspolicyn.
Nu stänger vi denna tråden. Vid frågor om personuppgiftspolicyn hänvisar jag till oliver@rikatillsammans.se