Denkmal: Tack för mig ♥️

Jag tänkte bara passa på att tacka @janbolmeson för ett i grunden bra forum.

Tyvärr har jag på sistone känt att det blir lite tröttsamt lågt i tak. Ämnen som är intressanta att diskutera kapas, både av användare som gillar att provocera, men framför allt av användare som medvetet låter sig bli provocerade av i stort sett ALLT som inte lirar med deras världsbild.

Att bli rasistanklagad och flaggad för att skriva ”hatiska” och kränkande inlägg när inget kunde vara längre från sanningen var droppen. Jag bara pallar inte längre. Det är inte värt besväret.

Jag loggar nu ut mig från forumet och ber @janbolmeson att radera mitt konto.

66 gillningar

Tack för allt du bidragit med @Anonym . Jag håller med dig i mycket. Hade dock önskat att du skulle stanna kvar, eller ta en paus utan att radera kontot, men det är såklart ditt beslut.

Tycker dock din nya bild var hysteriskt rolig med tanke på sammanhanget :sweat_smile:

6 gillningar

Tråkigt @Anonym - men det finns ju alltid plats att ändra sig.

Jag har upplevt dig som ironiskt bångstyrig ibland, men aldrig elak eller hatisk. Jag vill bara ha det sagt.

8 gillningar

Tack för roliga och irriterande diskussioner om vartannat! :wink:

Jag har aldrig flaggat nåt du skriver så du vet att även vi som ibland tycker olika mot för dig inte har något emot dig/det. Tycker du ofta varit rätt på bollen och har haft roliga och intelligenta inspel.

Forumet blir en karaktär mindre om du lämnar. Hoppas du återvänder någon gång i framtiden. :blush:

2 gillningar

Jag uppskattar alltid dina inlägg @Anonym kan du inte stanna? Jag kommer sakna dig om du lämnar. Och många gånger har du faktiskt fått rätt och flaggningar har avslagits. Du har ju till och med nominering som en av forumets mest uppskattade personer.

Så du kan ju inte vara förvånad att det ibland polariserar med att både vara bäst och ödmjukast. :heart:

Och jag håller på och hanterar diskussionen om tak i forumet i separat tråd.

12 gillningar

Tråkigt.

Min åsikt är att forumet blir spänstigt av att ha medlemmar med olika åsikter som inte är rädda för att uttrycka dem. Varje person som tröttnar pga lågt i tak, upplevt eller inte, är en förlust för alla.

10 gillningar

Måste svara. Skulle också sakna dig mycket @Anonym. Vi har aldrig varit i någon diskussion (tror jag) du och jag - men du ska veta att i många trådar som blivit lite långa innan jag läser dom → i såna trådar scrollar jag ofta efter dina kommentarer. För dom är i princip alltid både bra och underhållande - med en syrlighet som jag älskar. :slight_smile:

Men om du trots allt försvinner härifrån for gone - så vill jag tacka dig för lång och trogen tjänst och den tid som varit! Allt gott!

2 gillningar

Håller helt med! @Anonym snälla överväg det. När andra skriver som du och vill ha sitt konto borttaget så tar jag det utan problem. I ditt fall vill jag verkligen be dig om att re-consider.

Forumet kommer bli fattigare utan din röst och erfarenhet. Framförallt från en värld som många av oss inte är i.

Att du är uppskattad är detta ett bevis på:

6 gillningar

Han är ju bara på tredje plats. Förstår att han lämnar - trea rimmar ju inte med att vara bäst. Don’t rub it in! :grin:

20 gillningar

Precis @Anonym, du får inte lämna förrän du är bäst. :wink::heart:

4 gillningar

Av princip läser jag alla dolda inlägg (som jag ser) som är flaggade. Ofta är det en kraftig överreaktion av de som flaggat. Oftast helt obegripligt att de blir flaggade.
Går det att begränsa rätten att flagga för de som flaggar på inlägg som inte blir “godkända” för borttagning ?

19 gillningar

Japp. Det sårar min trovärdighet som ”seriösast” som nominerade ”bäst&ödmjukast” om han drar.

2 gillningar

Tråkigt trots att vi ofta blir osams!

Du är nog egentligen ganska lik mig!

3 gillningar

Mycket tråkigt, dina fyndiga och provocerande inlägg är en stor del av behållningen med forumet.

2 gillningar

Förstår att du upplever motvind, @Anonym .

Trist, upplever dina inlägg som uppfriskande, mestadels sakliga och alldeles lagom “provocerande” ibland.

Hoppas du hittar tillbaka hit i framtiden :clinking_glasses:

1 gillning

Tråkigt @Anonym :cry: om jag får uttrycka min personliga och egoistiska åsikt men du får och skall naturligtvis göra som du själv känner och vill.

Du framkallar oftast tillsammans med ämnet även ett leende och inte sällan ett riktigt gott skratt hos mig med dina inlägg. En högt uppskattad kombination av kompetens och humor!

Imho, pse reconsider… :hugs:

3 gillningar

Cringe med ragequit-trådar :sweat_smile:

20 gillningar

Då jag inte kunde låta bli att ge dig en onödig smäll häromdagen så får väl jag också säga något.

Jag hoppas till och börja med du stannar kvar i forumet! Även om jag ofta uppfattar din retorik som lite onödigt hård och avsiktligt provocerande.

Jag tycker man kan unna sig att filosofera lite kring vart samhällsdebatten idag är på väg. Sociala medier har öppnat upp från en aldrig skådad möjlighet att uttrycka sig och debattera fritt, men också att få ge uttryck för åsikter och formuleringar som ingen (som vill överleva) hade uttryckt i ett rum av människor man inte riktigt känner.

Vissa personer har svårt att att hitta den balansen på nätet, jag är en av dem och var ännu argare tidigare. Kanske är du också det?

Vår tids stora kommunikativa utmaning är inte längre att få uttrycka vad som helst, utan att lära oss kommunicera utan att gå i konflikt med varandra.

Idag har det blivit framgångsrik retorik från en gruppering att prata om ”PK” och lågt i tak som skällsord. Vi som istället vill vara just PK ser ordet med en lite annan betydelse: Om det finns risk för att provocera så vill man undvika att göra det. Det måste inte leda till varken censur eller ekokammare, bara förhoppningsvis ett mildare och mer respektfullt klimat.

Att få massor av flaggor på sig känns säkert orättvist, och det är det säkert ibland. Men visst borde det också leda tankarna till något annat? Vill jag vara en debattör som framför åsikter i positiv anda, eller vill jag göra människor arga? Vill jag ha rätt, eller få rätt? Vad leder polarisering i längden till?

När jag får en flagga ser jag det som ett misslyckande från mig, inte som en attack. När en tråd jag deltagit i låses ser jag det som en anledning till reflektion, inte provokation.

Din kompetens och dina perspektiv uppskattas, men om du gör folk arga så är det skäl för reflektion snarare än att rikta ilskan mot omvärlden.

Hoppas åter igen att du blir kvar här!

23 gillningar

tack @alternativtliv för ett klokt inlägg. Har inte tänkt på det som ett samhällsfenomen, men det är ju bara att kolla på USA för att se problemet.

5 gillningar