Jag håller med i delar av vad du skriver men sitt sätt att se på saker tycker jag är en del i att debatten (nu pratar jag överlag) är som den är.
Du ser det som ett misslyckande att bli flaggad.
Många blir flaggade för att man har en åsikt /konstaterar ett fakta en lite grupp inte håller med om. Ska jag sluta säga saker för att inte riskera göra någon upprörd så kommer tills slut världen bli väldigt tyst.
Antalet kontroversiella ämnen ökar exponentiellt. Det kan gälla invandring, jämställdhet, könstillhörighet, fattigdom etc.
Det måste vara ok att ha åsikter som andra inte tycker om utan att det är ett problem.
En komiker brukar säga ”facts dont care about your feelings” och det ligger mycket i det.
Detta gäller samhället överlag och ska inte tolkas specifikt för detta forum.
Tycker det är trist att Denkmal drar och har uppskattat hans inlägg, även om jag till 100% förstår att vissa blir provocerade av en del.
Skulle vara extremt tråkigt om du lämnar forumet @Anonym .
Dina inlägg är nästan alltid intressanta och ofta med en annorlunda vinkel. Att några inlägg har blivit flaggade är bara att ignorera tycker jag.
Det är en stor förlust för forumet om du lämnar, då jag alltid uppskattat ditt perspektiv. Håller inte alltid med, men jag är alltid intresserad av att höra vad du har att säga.
Jag hör ju till en av de som i regel inte alls har uppskattat ditt deltagande i forumen men tycker inte att du ska dra om du inte vill. Du är ju uppenbarligen uppskattad av många, även om jag här tycker att nån som är så taggig i sitt sätt också gott kan ha betydligt tjockare hud.
Jag tycker det är tråkigt att höra att du vill lämna och jag hoppas att du stannar upp och funderar en runda till på om det är det du vill. Många uppskattar dig, jag är en av dem.
Jag håller med dig att det flaggas för inlägg som inte borde flaggas för. Detta är ett diskussionsforum och då är det intressant att ha människor med olika perspektiv. Du tillför en massa, men tyvärr finns det en del alldeles för lättkränkta personer här. Det är synd får då stängs diskussionen ner och forumet blir smalare.
Något som man oftar missar helt är hur folk överlag mår när de verkar skrivat hatiskt eller aggresivt utan egentlig anledning.
Ofta påverkar ens psykiskt mående hur man skriver. Var sjävl för inte så länge sedan i en rätt svår depression och ångest.
Här var jag lätt aggresiv. Gick till full attack vid motargument, något odräglig. Läste fel så jag utan anledning attackerade människor här.
Är såklart inte försvarbart. Tillfälligt avstängd osv som hände var rätt beslut.
Men jag har märkt att här är en del sjuka på forumet. Finns säkert fler som ej öppet sagt det. Har de samma problem som jag hade är det vanligt man söker sig till forum för att rensa tankarna lite. Och ibland har man inte rätt mentalitet för att vara på sådana ställe. Och inte alltid man själv inser det. Tog mig själv plus 1 år innan jag insåg att jag måste ta en paus från detta. Dels för min skull men mest för andra.
Detta är ju såklart omöjligt för moderater att veta om personen har problem i livet, eller bara är ett as.
Håller med dig! Funderar lite på om det är kontroversiella ämnen som ökar eller om det genom digitala medier är vår förmåga att skapa kontrovers kring ämnen som ökar? (Frågar jag mig, ej retoriskt)
Ja det måste vara vårt mål. Men kanske är det ett resonemang som inte riktigt tar konsekvenstänket hela vägen. Problemet i realiteten är ju att det inte blir riktigt bra. Dels på grund av att vi inte sitter i det där fysiska rummet där vi kan se vandras ansikten och känna den där mänskliga empatin, och dels för att våra hjärnor inte är gjorda för att enkelt svälja vad som upplevs som en hotfull ståndpunkt. Digitala medier är mycket känsligare för konflikt och missförstånd.
Vi behöver jobba både med hur vi tar emot kommunikation (det du förespråkar) genom exempelvis acceptans, tolerans osv. Men också hur vi kommunicerar, genom att att ta ansvar och vara uppmärksamma på hur vår omgivning reagerar. En värld där bara den som tar emot budskapet ska ta hela ansvaret kommer med dagens teknik vara konstant fylld av konflikt. Vi vet vart det till slut leder.
Men stackars Denkmal som fick bli rollfigur i den här filosofiska diskussionen
Sätter för egen del punkt här så att inte den här metadiskussion också spårar ur.
Jag tycker det passar bra att pausa. Uppskattade till en början i princip allt men lades till på dölj listan då det blev lite för mycket flams svar för ofta. Men tack för många asgarv i början
Dessa flaggningar tar verkligen död på kreativiteten, lite debatt klarar väl forumet att hantera? Du får tycka vad du vill bara du tycker som oss?
Det är utvecklande med utmaningar! Men det har blivit för mycket Flashback kanske?
Skilj på person och sakfrågan, dom flesta här inne döljer sig under ett alias.
Ibland måste man förstå att vi är varandras miljö och att alla tycker inte samma, då får man anpassa sig till vad den minst tolerante accepterar.
Denkmal är min favoritskribent, uppskattad av mig som analytisk och föredömligt kortfattad och som bidrar med nytt perspektiv eller lite ”knorr”. Trist med mest många ”sociala inlägg” dvs pratigt formulerade medhåll till konsensus som det annars gärna blir.
En uppskattad karaktär som lämnar🥲 en frisk fläkt som på ett kort och koncist sätt har bidragit till att hundratals ”onödiga” trådar kunnas hållas korta.
Hoppas du någon gång beslutar att återvända, du är en stor tillgång i ett forum likt detta🤝
Tråkigt att du lämnar.
Har alltid uppskattat dina inlägg, trevligt med någon som står för sin åsikt och vågar uttrycka det.
Själv skulle man vilja våga mer, mer har inte ditt mod att göra det.
Tråkigt att du lämnar, men tack för din insats.
Hoppas att du kommer tillbaka.
Och om du inte gör det så respekterar jag, och förstår, din ståndpunkt.
Misströsta inte - hen kommer sannolikt tillbaka snabbare än vi anar, i ny eller befintlig skepnad. Jag tror @Anonym kommer sakna att berätta för folk hur saker ligger till.
Det var @Melwa som tipsade om detta. Det går att hitta efter att man trycker på profil ikonen på en användare och sedan väljer att dölja, välj sedan dölj i 1000 år Supertips!
Jag gillar humor, men jag brukar inte gå till RT för att leta efter just det (no offense såklart) - to each their own