Jag skrev nyligen ett inlägg här om min idé kring budgetcoaching. Nu har jag tagit nästa steg och håller på att starta igång på riktigt. Jag har läst mycket om coaching (hur man kan jobba med beteendeförändringar, mål och motivation, inte bara siffror) och testat min process på familjemedlemmar.
Nu vill jag gärna ta det vidare och först få chansen att testa på någon här i forumet. Det jag söker är någon som är öppen och kan ge ut feedback på mitt upplägg, hur jag ställer frågor, hur jag presenterar siffror, bemöter dig och ställer frågor
Jag tar inte betalt och försöker inte sälja något, utan vill bara utveckla min metod och se om det jag byggt faktiskt ger värde även utanför min närmaste krets.
Ja, berätta gärna mer om hur det praktiskt skulle funka att ge dig den hjälp du letar efter! Jag skulle ev kunna vara en bra person för detta, men det beror lite på vad det innebär.
Absolut! Tänker att man först tar ett samtal och frågar lite allmänna frågor om mål osv vad gäller sin privatekonomi, därefter delar man sina transaktioner senaste året (Med hjälp av appen Zlantar) så går jag igenom dina transaktioner och ser mönster och beteenden vad gäller att spendera. Utifrån det kommer jag sen berätta för dig hur det ser ut i förhållande till dina mål, vad du tycker och känner och eventuella lösningar så att man ligger i linje med sina mål.
Ett enkelt exempel med en familjemedlem var att hon gärna ville ha mer stabil ekonomi då hon märkte att hon vissa månader kunda spara mycket men andra månader blev tvungen att ta från sin buffert trots att inga nya utgifter tillkom. Lösningen var enkel då jag såg att hon betalade sina fakturor kvartalsvis istället för månadsvis vilket påverkar kassaflödet för varje månad om man inte tänker på det.
Jag kan skicka ett privatmeddelande och skicka min LinkedIn om det funkar för dig?
Vad glad jag blir! Som jag skrev till Fredrik ovan så innebär det praktiskt ett samtal där jag lyssnar på dig, dina mål och bekymmer, sen delning av transaktioner genom appen Zlantar där jag går igenom beteendemönster i din ekonomi i relation till målen och dina bekymmer t.ex, och sen ett samtal där jag inte bara presenterar mina lösningar utan för en diskussion om hur du känner och försöker gamifiera mina förslag.
Kan skicka ett privatmeddelande med min LinkedIn så kanske vi kan prata där?
Det låter som en riktigt bra tjänst, som jag verkligen hoppas går hur bra som helst! Men inser att jag är lite för nojig när det gäller personlig data för att kunna hoppa på. Med LinkedIn-info + transaktionshistorik kan man ju i princip kartlägga någons liv rätt bra. Inte för att jag tror att du skulle göra det. Men lite nojig som sagt. Stort lycka till i alla fall
Förstår dig, och du gör rätt i det! Om du vill kan vi annars köra lite mer översiktligt utan att behöva se på alla transaktioner som någon annan i ett annat forum har valt att göra.
Den personen berättade hushållets månadsinkomst, vad alla utgifter landar på totalt genomsnittligt, mål och bekymmer med ekonomin osv. Om det skulle kännas bättre för dig kan vi höras via privat meddelande, annars är det fullt förståeligt!
Definitivt! Tänker bara så att det inte tas ner pga spam. Tänkt att människor intresserade av träning & kost kan vara en bra målgrupp. Du har ju koll på det så vi kan diskutera det sen!
Det var fint av dig att erbjuda det! Men tror att någon annan nog blir en bättre testperson för dig. Så ska jag sitta här och vältra mig i min nojjighet