Betala räkning utomlands - Revolut?

Hej!
Jag betalar varje månad på mitt norska studielån. Detta gör jag via min svenska bank, något som medför en avgift på 50 SEK.

Min fråga är om jag vid hjälp av revolut eller liknande tjänst (transferwise?) kan komma undan denna avgiften? Eller minska den?

Jag har letat runt ett tag själv men jag inser mina begränsningar och att jag är för dåligt insatt i hur revolut funkar och vilka avgifter de har, så hoppas kanske någon här kan bistå med tips eller råd!?
Det är ju inte stora summan per år så kanske inte värt i slutändan. Vore ändå intressant att höra om ni har några synpunkter. Mycket tacksam för alla svar och tips!

Hälsningar
Daniel

Det går att betala med både Revolut och Transferwise:

Jamen precis, det va den informationen som fick mig att börja kolla upp revolut/tw, däremot kunde jag inte helt få en översikt över deras avgifter. Förhoppningen va att kanske några mer insatta i forumet här hade några synpunkter.

1 gillning

För Revoluts del är det olika beroende på när man startade sitt konto. Men om du startar nu, så verkar det vara 0,3%, lägst 4 NOK, högst 60 NOK om du skickar NOK. Det kan vara gratis om man skickar SEK eller EUR, då jag tror Norge ingår i SEPA. Är räkningen endast på NOK, eller får du ett SEK-belopp också?

Min andra idé var att betala ett större belopp 2-4 ggr per år, men det verkar inte funka.

1 gillning

Tack för svar Mats!
Alltså 0,3% av beloppet jag betalar? Isf kommer jag hamna på högsta beloppet…
Jag får enbart belopp i NOK… Jag får kanske ringa Lånekassen o fråga.
I slutändan blir kanske enklaste och bästa lösningen att överföra större belopp till norsk konto sen betala månadsvis från den.