Betala räkningar gratis?

Är det någon som vet ett bra sätt att bli av med kostnaden för att betala räkningar? Min bank har en avgift på 49 kronor i månaden, och det ingår det debit och kreditkort, men sådana finns det många banker som ger ut gratis. Men då dessa bankar saknar tjänster för att betala räkningar, så blir kostnaden kvar.

1 gillning

Skandiabanken är gratis och funkar bra.

7 gillningar

Hos LF (med reservation att det inte gäller alla LF-bolag) så kan du säga upp betalkortet och därmed slippa avgiften. Den månatliga avgiften är alltså kopplad till betalkortet, övriga banktjänster är utan kostnad.

3 gillningar

Skandia är helt gratis för tjänster som autogiro, e-faktura, BG/PG, swish, BankID, lönekonto. Funkar kanon!

6 gillningar

Hos SEB kan man välja att inte ha kort; då kostar det 15 kr/mån för betaltjänster och sånt. Det går inte att göra samma hos din?

1 gillning

Tack, ska kolla upp det.

1 gillning

LF Jönköping betalar du Bekväma vardagen hela paketet 39sek mån. Även om du säger upp kortet betalar du 39kr månad. Här går det inte trixa sig något gratis i Småland :grin:

5 gillningar

LF är gratis om man är Guldkund (har boendeförsäkring/bank/månadssparande i LF), då får man också rabatt på deras försäkringar. :smiling_face:

För mig som är lokalpatriot och gillar att vi har lokala experter i länet så är det värt, men jag har inte gjort någon ordentlig jämförelse av försäkringar så att jag kan uttala mig om helhetslösningen blir billigare eller inte.

Obs att kunderna äger försäkringsbolagen per län så länsförsäkringsbolagen kan fungera olika. Det är sen de lokala försäkringsbolagen som är ägare i banken. Jag är nöjd med LF Värmland iallafall.

1 gillning

Det var länge sedan LF Bergslagen tog bort gratis avgift för guldkunder, en status som blivit sämre och sämre med åren.

Enda sättet att slippa avgiften nu är att skippa betalkortet, som i sin tur innebär att man tappar status guldkund.

1 gillning

Här hjälper det inte vara guldkund. Allt kostar ändå :grin:. 39kr för alla oberoende vad man har i banken

2 gillningar

Här i Värmland har vi det kvar! :sweat_smile: Det blev ju väldigt tydligt då att det skiljer mellan länen. (Har fått en del återbäring på försäkringarna också genom åren.)

1 gillning

Lunar har ju gratis internetbank.

1 gillning

Där ser man! Light-varianten alltså: Vad kostar Lunar? Se priser för Lunar - Lunar

Dock ful allmän marknadsföring på förstasidan:

Gratis konto & 1,75% sparränta¹

skrolla ned

¹ Gäller på ett separat sparkonto tillgängligt med betalda paket. Räntan är rörlig, beräknas årligen och betalas ut månadsvis.

Kan ju vara värt att nämna att Lunar lagt till nya kostnader för företagskunder under pågående period (där man tecknat sig på helår).

Inte otroligt om även detta paket helt plötsligt börjar kosta. Så skulle nog inte kört på Lunar om man långsiktigt vill ha en gratislösning.

2 gillningar

Instämmer! Har haft Skandiabanken länge. Funkar utmärkt.

1 gillning