Skandiabanken – banker och avgifter

HEJ tänkte höra om det är någon som har skandiabanken
vill isåfall ha lite feedback om banken är bra vad är bra vad är dåligt
för jag letar efter en bank utan kortavgift och man skall kunna betala räkningar förar över pengar bankide

Jag har haft Skandia banken sedan Januari och är då nöjd överlag.
Swish, Bankid har dom + sparkonto med hyfsad ränta 3,25% nu på rörligt 4,0% 3 månaders bindningstid.
Fast kontokort kostar men det har jag löst med Lunar bank… gratis kort och stående överföring varje månad :+1:

ok är det något speciellt med lunar vad är kortet gratis

Man kan öppna ett konto hos Lunar bank och få ett kort kopplat till kontot grattis och 3,75% ränta på insatta pengar.
Kortet är ett visakort som fungerar som ett vanligt bankkort.

var inne hos skandia men kan inte se att dom har att man betalar räkningar hos dom det var efaktura utlandbetalning autogiro elle har jag missat något

Jodå det går fint att betala räkningar både i appen och via dator.
Fungerar som andra banker med att lägga till mottagare.
Går även att scanna pappersfakturor med appen.
Jag har även e-fakturor och autogiro kopplat.

Det går inte att skicka SEK till Nederländerna med Skandiabanken.

För de flesta är nog just det inget problem, men det kan ändå ses som en indikation på att Skandiabanken kanske inte är lika duktig som gammelbankerna på att hantera lite mer ovanliga ärenden.

ok får kolla idare på det

Har haft Skandiabanken sedan de startade i mitten på 90-talet, dvs snart 30 år. Fungerat perfekt. Aldrig behövt kontakta support/kundtjänst under dessa år. Kort kostar, men det går ju utmärkt lösa hos annan aktör.

1 gillning

Samma här, haft Skandibanken långt över 20 år. Hur nöjd som helst. Fattar inte folk som har de gamla storbankerna…

1 gillning

så du får din lön till skandia sen en överföring till lunarkonto

Skandia har väldigt bra kundtjänst. Har varit väldigt nöjd med de kontakter jag haft under de snart 30 år som jag varit kund.

är inne på skandiabanken men ser inte var jag betalar räkningar

Det finns “betalningar” för det och “överföringar” för andra överföringar. Fungerar generellt bra.

Jepp… Lönen kommer till lönekontot på Skandia banken sedan har jag en stående överföring samma dag till Lunar bank för pengarna som jag ska spendera kommande månad med kortet.

Har också varit kund i typ 20 år. Funkat bra. Gillar det förhandlingsfria bolånet. Tyckte fonderna var tröga att handla med så bytte den delen till Avanza.

har du hela pakeketet med kort

Ja, har kortet för att kunna ta ut kontanter vid behov, i övrigt använder jag kreditkort från annan leverantör.

det kostar 20 kr per månad vet inte vad nordea har men det är nog 25 kr i månaden förr när jag hade bollån hos dom så hade jag inte kortavgift nu har dom bakat in allt därför försöker jag hitta en smidig lösning

Med Lunar kortet kan du ta ut kontanter utan avgifter.

1 gillning