Största och viktigaste frågan är väl om man kommer kunna betala räkningar från kontot. Annars känns det ju rätt meningslöst om man bara kan överföra pengar?
Skulle gissa att det bara är ett svensk bankkonto som arbetsgivare kan sätta in pengar till. Räkningsbetalning, BankID/Swish är nog inte med nu. Men vi får se
Följande kommer krävas för min del för att det ska vara aktuellt att byta och ha detta som lönekonto. Saknas någon av dessa blir det inget byta för min del, även om Lunar idag är den bank jag har flest transaktioner på.
Men Skandia har 0% på sitt löne/transaktionskonto tycks det. Lunar har väl 2.25% sist jag kollade, alltså även på de konton som korten är kopplade till. Det gör att jag har negativ kostnad för Lunar även om jag betalar för deras premiumversion.
Det blir plus minus 0 även om @janbolmeson gillade det . Skandia har 2% ränta på sparkonto men vet inte exakt om man kan koppla Klarna Visa till sparkonto med autogiro . Istället för att använda sig av lönekonto men då får man flytta likvider från lönen till sparkonto
Det går tyvärr inte att ha autogiro på Skandia Sparkonto. Jag provade förra veckan för jag ville att mitt Avanza-sparande skulle gå från det kontot men det blev nekat. Så jag får köra genom lönekontot istället.