Billiga eller gratis kryssningar - var finns de?

Tidigare har man kunnat få kuponger som gett billiga eller gratis kryssningar Stockholm-Finland eller Stockholm-Estland när man köpt en ny mobiltelefon i en viss butik. Det har även hänt att olika sådana erbjudanden lagts ut på respektive rederis hemsida.

Hur ser “gratismarknaden” ut idag? Finns det några sådana kända möjligheter? Jag menar inte nödvändigtvis just nu aktuella erbjudanden utan mer butiker, hemsidor eller varianter för att få gratis eller billiga kryssningar. Ofta tenderar ju samma erbjudanden att återkomma. Exakt årstid eller veckodag är inte avgörande utan frågan avser mer kanaler att hålla koll på.

Vissa aktörer har slagits ut + fler semestrar hemma = inget behov av att fylla platserna?

Jag vet inte. Normalt är efterfrågan ojämnt fördelad mellan veckodagar och årstider. Det kommer garanterat finnas behov av att fylla platser men kanske inte hela tiden.

På förra BF fanns ju en norge “kryssning” för 99kr. Men det var typ vardagar och billigaste hytten osv.

Släng in dynamisk prissättning också.

Aktieägare i både vikinglinjen och eckerölinjen har i likhet med t.ex. skistar haft rabatter.
Hur förmånligt det är vet jag dock inte.

Dokumentär om en snubbe som vinner en kryssning:

4 gillningar