Hej!
Jag och min sambo har köpt vår första bostad. Vi har sparat pengar under en längre tid och har båda väldigt bra löner. Så har vi har satsat högt och köpt ett hus i närheten av Stockholm för 6.4 miljoner.
Detta är ett renoveringsobjekt och min sambo arbetar inom byggbranschen så vi har inte tagit oss vatten över huvudet gällande den delen.
Nu är det så att vi har hela kontantinsatsen men vi tänker ta en del privatlån för att spara våra pengar och använda till renovera.
Det är en omfattande renovering vi pratar om, enligt banken kan vi efter 6 månader värdera om och kolla på om vi kan baka in privatlånet i bolånet. Det skulle vara skönt då månadskostnaden går ner avsevärt.
Nu till frågan - samtidigt vill vi binda bolånet kanske 3-5 år för att säkra kostnaderna då det är mycket pengar som behöver skjutas in i huset. Kan detta påverka oss om 6 månader när vi ska baka in privatlånet? Att banken tjänar så mycket på privatlånet att de inte vill baka in detta. Tänker då att man flyttar privatlån till annan bank i affekt.
Erfarenheter kring detta uppskattas