Hej kloka medmänniskor!
Jag som bor i elområde 4 (dyrt) undrar hur ni andra husägare gör? Binder ni elen 4-6 mån?
Jag fick pris 129,25 kr per kWh om jag binder 4 mån…
Oklart hur jag gör!
Hur gör ni? Funderingar?
Hej kloka medmänniskor!
Jag som bor i elområde 4 (dyrt) undrar hur ni andra husägare gör? Binder ni elen 4-6 mån?
Jag fick pris 129,25 kr per kWh om jag binder 4 mån…
Oklart hur jag gör!
Hur gör ni? Funderingar?
Binda elpris eller räntor är att köpa en försäkring. Mår du bra av förutsägbarheten så kör. Om inte så kan du vara ganska säker på att elbolagen räknat fram vad de kan erbjuda, med så liten risk som möjligt, för att inte tappa sin vinst på dig.
Binder inte. Jag köper inte försäkringar jag inte behöver.
Kollade på va ett 6 månader fast pris skulle bli, å direkt konstaterade att de blir för dyrt…
Med tanke på att rörliga låg runt 70-100 öre vintern 23-24, prisnivåerna just nu är bland det lägsta vi sett på många år och terminerna ser positiva ut för 24-25, så bör du ha en ordentligt känslig ekonomi/riskaversion för att binda till det priset.
Senaste kvartals räkningen va köp priset på 18 öre Kwh å den sålda låg på 15 öre, men de var på rörligt pris i SE3…
Har bundit 3år… 102 öre inkl moms område 3. För ett tag sedan. Vill slippa hålla koll. Fick samma tid för ett par år sedan 5 Sek per kWh utan momsen som förslag när jag kollade på att förnya mitt 3 år fastapris. 11 ggr högre än gamla priset jag hade. Betalar för att slippa volatila priser. Känns bra