Bitcoin bortappad | hur gör jag med en gammal BTX-plånbok?

Hej alla!

Köpte bitcoin för lääänge sedan. Typ 2015.
Och har sedan länge tappat bort
Plånboksadress och bitcoin koden.
Så helt plötsligt idag när jag skulle rensa en gammal dator dök min lapp med alla siffror och nummer upp :partying_face:
Bara det att jag totalt glömt hur man gör!
Hade en gammal BTCX plånbok!

Är det någon här som vet hur man ska hitta tillbaka till sina pengar!?
Det va inte så mkt, kanske 5-10000 jag satte in, men vet vet, kanske är en liten slant nu?

1 gillning

(inlägg raderat av författaren)

4 gillningar

Haha ja det hade varit trevligt :crazy_face:
Kommer dock inte riktigt ihåg när det faktiskt va jag köpte, eller ens för hur mkt!?
Tror det var runt 2015-16, och nånstans runt 5-10’
Hade ju varit trevligt om jag kan få tag i dem, och att ha koderna hjälper ju onekligen en bit på vägen! :rofl:

1 gillning

Kan ju testa att sätta upp en https://wasabiwallet.io/
Är en Windows app m.m.
Getting Started | Wasabi Docs

1 gillning

Hör med banken ?

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: nej visst ja det är ju så bra med ”digitala guldet” som står utanför systemet.

1 gillning

Vad hade du för wallet? Med electrum var det lätt att återskapa om man hade återställningskoden.

1 gillning

Ja testa importera med electrum. Funkar de inte var de nog något hemmagjort format av plånboken du använde. testa inte att klistra in något på hemsidor!

2 gillningar

Bra också om du vet om de är BTC (bitcoin) eller BTX (bitcore) eftersom en är värd $63k och den andra $0.07 :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Jag känner inte till BTXC, men hur du återställer beror på vad för “nummer och siffror” du har.

Hur ser de ut? Om det t.ex. är 24 eller 12 ord så kan du importera de i nästan vilken wallet som helst. Eller så kanske du har en private key vilket också kan importeras i många wallets. Electrum som nämnts ovan är bra.

Och för guds skull, posta inte dem någonstans.

1 gillning

Vad du än gör nu så strunta helt i alla som skickar privata chattmeddelanden här eller på andra ställen du sökt hjälp via, de kommer med största sannolikhet bara stjäla dina pengar.

Känner inte till walleten, men den svenska börsen bt.cx finns ju kvar (om inte världens första, så en av världens första bitcoinbörser). Är det något du känner till eller minns?

Vilket format är dessa på? SKRIV INTE UT DE RIKTIGA BOKSTÄVERNA hitta bara på något liknande så vi kanske kan hjälpa dig hitta rätt format.

3 gillningar

BitCore created a new blockchain on April 24, 2017.

hämtat från https://bitcore.cc/

Hoppas “lääänge sedan. Typ 2015” inte är 2017 och OP faktiskt handlat BTX haha.

1 gillning