Hej
Har använt Blockstream Green som min Bitcon wallet. Nu tycks det blivit något problem för det tar ofta fem minuter att logga in, och när jag väl loggat in är det även segt inne i själva appen.
Ursäkta dum fråga. Men om jag har min BTC-adress: Kan denna användas på annan plånbok?
Vilken gratisplånbok rekommenderar ni?
Använder både exodus och mew-wallet. Aldrig haft problem med dem.
Jag är nöjd med Mycelium. Den stödjer samma plånboksformat som Blockstream Green (BIP39 Recovery Phrase)
Kan också rekommendera Exodus. Inte ett enda problem faktiskt.
Jag hoppas att du syftar på din privata nyckel? Dina 12-24 ord i en viss följd? Inte din publika adress dvs.
Då är det bara att använda orden i en ny plånbok. Annars måste du vänta på att appen är arbetsvillig. Men du skulle/ska givetvis skriva ner orden ändå. Det är det enda ”lösenordet” du har.
Personligen använder jag Bluewallet för mina watch only wallets och några tillfälliga on chain.
Jag har en Cold Card MK4 och Seedsigner som cold wallet, och då använder jag den tillsammans med Sparrow, imho den bästa kombon där ute.
Annars i mobilen så har jag främst Pheonix och Wallet of Satoshi som lightning wallets, men även Blixt (Avancerad), Breez (helt ok PoS, har inte testat Wallet Of Satoshis PoS ännu) och några till som jag bara lekt lite med
Nämner Muun också, finns nog ingen enklare wallet ![]()
Muun har en konstig backuplösning och inte äkta lightning. Skulle avråda från den.
Ett kraftigt försenat Tack för era svar!
Var har du köpt din Seedsigner?