Bitcoin Prime. Bluff eller inte?

Hej!

Jag är ny på den här sidan men har både läst en del intressanta inlägg och tittat på ett antal av Rika Tillsammans-avsnitt och har tagit till mig många bra tips!

Jag har börjat läsa på lite om Bitcoin, som är en vattendelare. Jag tror nog ändå någonstans att det finns en framtid i Bitcoins. Men som många andra är jag för okunnig ännu för att ge mig in på allvar. Då det är mycket prat om fondrobotar (jag sparar själv i Opti) så har jag funderat på om det inte finns något liknande för Bitcoins.

Efter lite googlingar så verkar det finnas något som heter Bitcoin Prime.

Så min fråga till forumet egentligen är om det finns någon med erfarenhet av Bitcoin Prime?

Googlar man så är det mycket frågor om det är bluff/pyramidspel eller inte. Inlägg på olika forum på diverse sidor inkl. Flashback säger att det är uppenbar bluff. Men googlar man vidare så hittar man andra sidor/bloggar som ändå inte säger att det är bluff. Tycker mig ha checkat dessa sidor och de verkar reko.

Minsta insättning verkar vara 250 USD, så min tanke i sådana fall var att endast sätta in den summan och se vad som händer på, säg 5, 10 års sikt. Att man ser det som att man kastar in 250 USD på travet eller stryktipset, typ.

Så vad säger forumet? Är det ett uppenbart pyramidspel som jag missar eller kan det vara värt en chansning?

Utan att ha läst någonting om det så skulle jag avråda från att investera i detta.

Du kan antingen köpa BTC och hålla de i din egen plånbok, eller så har du dom på en exchange.
Är det ingen exchange med god renommé så undvik.

Edit: efter att ha läst lite så avråder jag starkt från att involvera dig i detta!

Tack! Då missar jag det uppenbara med andra ord! :slight_smile:

Det räcker att snabbt kolla på en utav de många “bitcoin prime” sidorna som fanns för att se att det är 100% BS.

Buzzwords och att använda Elon Musk’s namn gör ingen glad :grimacing:

2 gillningar

Du är uppenbart en bättre googlare än mig. Jag har aldrig hittat just den där sidan. Men ja, att använda den gode Elons namn klingar kanske inte superbra :slight_smile:

Uppenbart något man ska hålla sig borta från.

Instämmer med tidigare inlägg, tänkte lägga till lite anledningar:

• Lite väl mycket inlägg av typen: “Jag tjänade xxx antal kronor på ingen tid alls”

• En massa fejk omdömen på en massa ställen, typ: “The software promises a fully automated return of over 90%”. [1] Om något verkar för bra för att vara sant så är det troligen det.

• “ride the wave of Bitcoin and Earn a Guaranteed £13,000 in Exactly 24 Hours”, yeah, sure.

• Hittade en recension som säger rätt mycket [2]

[1] Bitcoin Prime - Honest Review by a Trader - Is It LEGIT?

[2] Bitcoin Prime Review 2022. SCAM Exposed | [Fake App]

1 gillning

Sent svar men det öppenbara svaret är, om du måste fråga om det är en scam, då är det det! :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye:

Gå in på youtube och spendera 2-3h med att kolla på klipp angående bitconnect, dom utlovade liknande saker. Sen kan du ju googla på vad som hände.

Om det ser ut som en anka, går som en anka och kvackar som en anka, så är det trokigtvis en anka.