Blancolån och dålig ekonomi

Ja där är jag låst och det känns skönt. Jag kommer inte spela på börsen utan det ligger endast en liten slant på fonder som ska agera back-up.

1. Kommer nog troligtvis kunna öka på min lön nästa år - är relativt ny och har lyckats prestera bra. Jag trivs väldigt bra på mitt nuvarande jobb där jag mår väldigt bra i vardagen. Har lyckats förhandla mig till högre bonus om målen nås.

2.Ja det är svårt för på något sätt behöver tiden bytas mot lön - jag försöker även se detta som ett sätt att ha mitt fokus på något annat än skulderna.

1. Som du säger alla pengar räknas och jag har börjat rensa hemma för blocket, tradera och sellpy. Ska försöka komma på något där jag kan få in lite extra.

Stort tack för peppandet! Ska försöka hitta nya grejer i vardagen som gör mig glad. Har kommit igång med träningen denna veckan och lägger tiden på att laga matlådor inför veckan.

3 gillningar

Bra timpenning på den insatsen, 6500 om året i sänkta räntekostnader!

4 gillningar

Fan så bra! Kul att det gav en bra känsla också

Håll oss uppdaterade

1 gillning

Jag är i samma sits. Tänker att det bara är pengar och se det från den ljusa sidan du har ett jobb och på sikt kan beta av detta. Många har det sjukt mycket värre. Deppa inte ihop

2 gillningar

Klart du fixar detta :flexed_biceps::flexed_biceps::flexed_biceps:

Väldigt bra du tagit tag i problemen och får proffshjälp med det :+1: Väldigt bra att du även söker hjälp tex härifrån om olika tips.

Kanske du ska diskutera med din terapeut om du även ska ta in någon du litar på i din närhet på resan? Jag tänker på att alla kan ha svaga stunder och då kan det vara bra att ha någon att ringa IRL, oavsett veckodag och tid på dygnet (ja, jo, inom rimliga gränser såklart) att få stöd av.

Jag satt själv i skiten åren före 30 och är FIRE / tidig pensionär sedan ett tag. Det går lite trögt i början men sen när man fått snurr på att beta av skulderna så går det snabbt. Sen kan det återigen kännas lite långsamt när man stiger upp över nollan i eget kapital, och sen rullar det på bra när man får draghjälp av ränta-på-ränta effekten, alltså när investeringarna börjar ge avkastning.

Kör på! Fullt stöd :heart:

6 gillningar

Du har schysst lön , betal av skulder , dom med högst ränta först , försök spara undan nån tusenlapp per månad om något händer vilket det alltid gör :woman_facepalming: ta absolut inga nya krediter om du så får leva på nudlar ex antal dagar , bli skuldfri så fort det går , spara sen det du betalde på lån , om 10-15 år slipper du efter det fundera på att klara dig , då går det per automatik :heart: lycka till , som min gamla mamma sa det är inte dom stora inkomsterna som gör dig rik utan dom små utgifterna :ok_hand:

2 gillningar

Stort tack!

Ja det har varit avgörande för att vända detta :slight_smile:

Otroligt imponerande och motiverande att höra om din resa. Jag hoppas i framtiden kunna titta tillbaka och vara otrotligt nöjd över mig själv.

1 gillning

Hej!

Tack för peppen och tipset. Precis när dsgen väl kommer utan lån kommer jag kunna spara mycket, fram till dess ska jag vara väldigt ekonomisk.

Tack!