Finns det någon som faktiskt vill använda mynt som en skulle kunna växla med?
Alternativt sätta in i myntväxlingsautomat men då kostar det en extra slant. Den pengen kan jag ju hellre betala till någon som behöver mynt. Men de finns kanske inte längre?
Har för närvarande drygt ett kvarts kilo mynt i en påse i jackfickan från en gammal sparbössa.
Blir jag inte snart av med dem i någon butik som har sådan där mynträknare (skämskudde) så hoppas jag att jag snart stöter på någon välgörenhetsbössa jag kan hälla dem i. Jackan håller på att ge sig.
Vi betalar alltid med kontanter när det går och sparar alla mynt.
När det börjar bli lite mycket mynt gör jag en insats för att bli av med dem. Då tar jag med femtio kronor i mynt varje gång jag handlar och betalar med jämna pengar. Det funkar bra för mig.
Tior sparar vi separat och de gör jag lika med men då kanske jag betalar 200 kronor med tior.
Är det giltiga mynt så förstår jag inte riktigt problemet. Eller köper du aldrig käk? Det är väl bara ner med en näve i Icas myntapparat t.ex. när man betalar? Annars är det väl hur många kiosker som helst som behöver växelmynt. Känns som jag missar något.
Det bästa är om du har Icas betalkort (ICA Banken). Om du sätter in kontanter hos Ica så får du pengarna direkt på det konto som kortet är kopplat till. Jag blev helt chockad när jag upptäckte det. Dock med sedlar, så vet inte hur glada Icapersonalen blir om du kommer med en lastpall mynt. Inga avgifter heller.
Ja, det är ju inget bekymmer att bli av med mynt.
Jag har gjort mig av med stora mängder genom att ha ca 50kr mynt i fickan varenda gång man handlar mat på ica, och pröjsar resten med kort.
Sedan är ju tankstationen ännu bättre, för dom flesta har ju maskiner som snabbsorterar mynt, och enligt mina erfarenheter tar den upp till 100kr mynt. Så om man handlar mat och tankar, vilket dom flesta gör, så bränner man ju lätt 1000kr mynt i månaden
Sist jag gjorde mig av med mynt frågade jag på Ica om jag kunde hälla i mynt i deras myntmojäng vid avstämningskassan vid självskanningen. Var ingen jättemängd dock.
Jag har en burk där jag häller ner alla mynt. Burken använder jag för att köpa snabbmat. Jag har då alltid jämna pengar. Kostar en hamburgare 37 kr så har jag förberett det.
“Min” ICA-butik har inget maxtak men myntinkastet är ganska känsligt så det går inte att hälla i mynt, då blir det stopp. Ett mynt i taget är det som gäller.