Blinkande reklam

Är det bara jag som mår dåligt av den där blinkande toyotareklamen? Kan ni byta ut den?

9 gillningar

Skulle inte förvåna mig om den är en epilepsifara. Undrar om det ens är lagligt.

Ja nuförtiden brukar väl spel/filmer varna om de innehåller farligt blinkande

Man använder alla slags laser här för att folk ska bli patreon medlemmar :joy::rofl::raising_hand_man:

Sjukt enerverande. Visst blir man mer sugen på AdBlock än Patreon.

2 gillningar

Vet inte hur man slipper reklam på forumet bara för att man är med i Patreon så jag har blockat den nu. Också rätt så irriterande att man inte kan se Patreonavsnitt på tv:n eller reklamfritt på tv:n så jag funderar på att gå ur. Känns ju lite meningslöst.

1 gillning

Om man är Patreon och ser reklam på forumet, kontakta Jan eller Oliver, så fixar de det manuellt.

Jag kastar Patreon avsnitt från min PCs Web-browser till tvn via Chromecast. Så lite meckigt, men går att lösa.

Jag skulle också vilja att Toyota reklamen byts ut, pallar snart inte se den mer!

1 gillning

@Oliver.Allemog vet du om den kan plockas bort från reklamlineuppen?

2 gillningar

Har sätt de är någe som blinkar, men vad de är har jag missat… Kan vara att reklam inte fastnar i huvudet…

Absolut, tack för feedbacken! Det enda jag behöver är att nästa gång den dyker upp får ni gärna trycka på reklamen och därefter kopiera url:en länken för hemsidan. Då kan jag kontakta företaget som hjälper oss med reklam för att ta bort den.

Skriv till mig på DM eller maila: oliver@rikatillsammans.se

1 gillning

Toppen!

Hoppas de andra kan göra detta, har själv patreon, så ser inte reklamen.

1 gillning

Tack för hjälpen! Jag har mailat ärendet vidare till vår annonspartner som jag bett ta bort reklamen.

7 gillningar

Måste verkligen hålla med om att det är jobbigt med blinkandet!

Känner lätt ångest när jag tänker på att gå in på forumet för man vet att helt plötsligt blinkar det till så där ilsket.

Lite trist för jag har typ alltid gillat toyota :cry:

Vet inte om dessa Safari funktioner funkar mot blinket, men kan vara värt att testa. Om man har Iphone.

Jo det fungerar ju om man trycker några gånger och markerar den blinkande bilden. Då försvinner den.

Sen när man scrollar ner lite i samma tråd kommer nästa blinkande och då får man göra det igen…

Inte en helt hållbar strategi men kan kanske hjälpa lite iaf :pray:

Alltså så många gånger denna helside annons med texten “Stäng” och ett X brevid. Trycker du på “Stäng” då är det en länk till annonsen. Man måste trycka på X. Fy FAAN vad jag hatar sånt trickeri. Är vi inte värda mer än så? :thinking:

Nästa grej är att om man kommer ihåg att trycka på X istället för stäng, då kommer nästa exakt samma helsideannons som man måste scrolla iväg. Är vi inte värda mer än så? :thinking:

Varför tror du annonsblockerare och så många andra verktyg för att städa på webbsidor är så populära?

Nåja, lite support för creators etc kan man väl ge, men på senare tid blir det mycket.

Har en annonsblock på datorn, men har inte hittat någon som funkar på telefonen och alla appar.

Givetvis, men när man får se samma reklam för femtielfte gången blir det… ett störande inslag.

Adblock Plus för Safari funkar bra för iPhone.