Blogg: Min resa till att bli företagare [Företag startat! Följ det!]

Dagboksinlägg
2022-08-13

Innan sammanfattningen för halvåret så tänkte jag göra ett sista litet inlägg

Nya designer under semestern. Tänka sig att man känner sig kreativare när man inte är såpass stressad att man nästan går in i väggen :slight_smile:

Jag har även upptäckt att jag har svårt att få spridning på sociala medier. Det är helt enkelt inte många som ser mina inlägg. Jag följer reglerna som Meta rekomenderar som tex max 15s och inte förlita sig på ljud för att det ska vara intressant. En sak jag inte har provat är sådana där poster med dator-genererad röst och en massa text på videon. Det används mest för de som säljer tjänster som “Följ de här 5 hemliga stegen för att bli rik” samt slumpmässiga “kina-produkter”. Det känns som att det inte passar mig, men jag har inte provat så det är enbart gissning från min sida.

Om jag betalar för annonser så känns det som att jag når ut till fel människor.

• Betalar jag för likes får jag enbart likes

• Betalar jag för följare så får jag passiva följare

• Betalar jag för trafik så får jag de som klickar på mina länkar men inte mer än så.
    Sista punkten KAN ju vara för att något med min hemsida/produkter helt enkelt inte fungerar som det är. Några exempel att gå igenom

• Hemsidans layout
    Som sidan är nu får jag så gott som uteslutande kommentarer om att sidan känns proffsig. Något negativt är att valutan är i USD men det kostar mig några tusenlappar att fixa så jag avvaktar med den fixen tills jag ser att detta faktiskt går att sälja?

• Produkternas design-kvalitet
    Mina produkter kan helt enkelt vara kassa. Jag har dock fått mycket komplimanger ute, även av främlingar, så jag väljer att inte tro detta är caset.

• Marknad för produkterna
    Marknaden kanske inte existerar av en anledning. Det finns ytterst få streetwear butiker inom dans och de som försöker lägger väldigt lite tid/energi på sina tryck.

• Produkternas pris
    De kan helt klart vara för dyra. Dock så är jag inom pris-intervallet som andra micro-företag som sysslar med samma. De kan även ta lika mycket/mer och enbart a text-Tshirts som är copy paste varianter av sig själva. Dvs priset är inte för kvalitén av trycket utan snarare identitets-faktorn.

Liten status/filosofi-uppdatering :slight_smile: Jag har planer framåt men de tar jag i nästa inlägg.
To be continued

1 gillning