Situationen: Hyr ett litet hus där ett rum är min kreativa arbetsstudio.
Överenskommelsen med husägaren var att vi skulle hyra huset i 2-3 år (muntligt) och sen skulle hon sälja det och hon har varit medveted från dag ett att vi vill inget hellre än att köpa det och bo här för gott.
Efter 13 månader meddelar ägaren att hon måste sälja huset pga ekonomin och säger upp vårt hyreskontrakt. 3 månaders uppsägningstid.
Sambon hade fast jobb fram till sommaren då vi, pga hjärtkollaps framkallat av långvarig stress på jobbet, slutade eftersom det gick väldigt bra för mig i min firma.
Han är nu arbetssökande och ska starta eget inom drönarfotografi (jag köpte all utrustning åt honom) i april, var det planerat.
Jag fortsätter få in bra med jobb.
Dock har vi inte tillräckligt för handpenningen då jag investerat mycket under året i utrustning, maskiner, etc.
Det är tack vare flytten till detta hus, med stort och bra arbetsrum som jag kunnat börja göra dessa större jobb och det är viktigt för min firma att ha ett stort rum.
Vi har frågat många låneförmedlare och banker men bara fått ett fåtal okej på lånelöfte men backar om man säger att vi önskar finansiera kontantinsatsen med ett blancolån.
Är detta helt hopplöst eller finns det någon möjlighet därute nånstans?
Vi har redan frågat familj om lån.