Är de det någon som fortfarande använder Bokbörsen? Jag sålde precis en bok med 1 700 % vinst
(min första sälj)
Ny hobby unlocked!
Är de det någon som fortfarande använder Bokbörsen? Jag sålde precis en bok med 1 700 % vinst
(min första sälj)
Ny hobby unlocked!
Absolut! Jag har en hel del böcker uppe, men det verkar ha lugnat sig lite med försäljningar på sistone. Men jag har alla böcker som är till salu sorterade i lådor i källaren, så när en order dyker in är det bara att hämta, packa och skicka. Jag har också gjort några bra vinster där, och ibland nästan minus-affärer med, men på det stora hela har det funkat fint. Skönt att få en slant och bli av med överflödet av böcker i det här hemmet ![]()
Kul. Vad säljer bäst för dig?
Köpte en bok där i helgen, den ska komma i morgon. Min första erfarenhet av Bokbörsen.
Har köpt på bokbörsen flera gånger när jag velat få tag på en bok som inte ges ut i längre.
Funkat hur bra som helst.
För min del rör det sig mest om skönlitteratur. Har en hel del deckare som markanden är översvämmade av, så de är lite svårsålda, men nyare skönlitteratur brukar gå bra. Det händer t.ex. att jag köper en bok i julklapp eller present till någon i familjen, sen vandrar den runt ett mellan alla som vill läsa, och sen kan jag lägga ut den tillf försäljning. Även om jag inte får igen hela värdet, så är det så pass mycket att det är värt det, samtidigt som boken fortsätter leva vidare. Har också sålt en del fack-litteratur, böcker från studietiden och så vidare, och de går ju för generellt mer pengar.
Jag håller fortfarande på, bra komplement till Tradera.
Spännande!
Tricket med Bokbörsen för mig har mycket varit att identifiera specifika säljande titlar. Dessa har ofta varit populära böcker som inte finns att köpa nya längre. Iom att de varit populära finns de att hitta på loppisar. Jag köper upp dem billigt och lägger upp dem. Säkert gör andra samma sak men så länge efterfrågan är stabil gör det inget.