Bokföringsprogram flera bolag

Hej :slight_smile:

Jag har läst en hel del på forumet om rekommenderade bokföringsprogram och undersökt vilka som är gratis, och har nyligen testat Dooer, men jag blev inte alls imponerad jämfört med Bokio som jag har idag.

Nu till min fråga: Jag driver fyra bolag idag, och det känns tungt att behöva betala 4 188 kr × 4 = 16 752 kr bara för licenser till Bokio. Det känns som pengar som kunde användas till något mer roligt :slight_smile:

Finns det något bokföringsprogram där man köper programmet en gång eller (offline eller online), där licensen inte är knuten per bolag, utan där man kan använda samma licens för flera bolag? Jag har försökt leta, men hittar inget som riktigt matchar det jag letar efter…?

Hoppas någon har något bra förslag! tack :slight_smile:

Hej! Kolla om visma administration finns kvar att köpa, ett stationärt program som det alltid var förr. Jag har kvar ett gammalt admin 500 som man kan ha obegränsat antal företag i, fungerar utmärkt🌞

Går det att nyinstallera, eller kör du på en gammal dator ?

ny laptop-25

I princip alla lokala bokföringsprogram, det är bara alla webbaserade nymodigheter där man kan suga ut pengar för varje bolag :smiley:

Det går faktiskt att ha hur gamla bokföringsprogram som helst, jag vet en redovisningskonsult som kör ett dos-baserat.

Hur fick du tag på den?

Jag hade så gärna kört en installerad programvara där jag kan lägga till flera bolag.

det är från 2015 som jag köpte då men jag tror inte att dessa finns kvar att köpa längre, men jag bad att få en licensnyckel så det är därför jag kan köra det nu när jag byter dator

leverantörerna kräver nog alltid aktivt serviceavtal numera tyvärr

kanske kan du hitta ett på begagnatmarknaden

Kika om du inte kan skaffa Fortnox Byråpartner. Det är egentligen för redovisningsbyråer. Men då betalar du för en licens för att sedan kunna använda på samtliga kunder. Är inget tvång att “kunderna” har någon licens. ÄR lite dyrare men borde vara billigare än fyra licenser.

Tack för alla svar, tror jag kollar de där med Fortnox :slight_smile: :folded_hands:

1 gillning