Bolån hos Sbab eller Länsförsäkringar bank?

Hej.

Ni som har har bolån hos Länsförsäkringar bank eller Sbab, vad har ni för ränta? Har ni annars något positivt/negativt som kan va bra att veta. Väljer mellan dessa 2 banker nämligen.
Tack på förhand!

SBAB kan du ju kolla upp exakt vad folk skulle få i deras kalkylator, vad jag vet går det inte att förhandla med dem.

2 gillningar

Byte från SBAB till LF, fick bättre ränta, och det har hållt i sig efter räntehöjningarna som varit efter bytet. Belåningsgrad på cirka 63% och lån på under miljonen.

Flyttade även alla försäkringar från Trygghansa till LF, som blev billigare.

3 gillningar

Vad ligger räntan på för dig?

Ser ut att bli 4.56%, hos SBAB hade jag fått 4.99 eller något åt det hållet. Har 1.43% rabatt på rörliga.

2 gillningar

Du kanske har uteslutit dem redan, men vill ändå nämna hypoteket(.com), landshypotek samt stabelo som möjliga alternativ.

2 gillningar

Bytte över och låste mina räntor hos SBAB på 1,06% i 3 år, för ganska exakt två år sedan, visade sig varit ett lyckosamt beslut, även om det i längden brukar vara bäst att ha rörligt.
Tycker om deras app, bra kundservice, konkurenskraftiga räntor som man slipper förhandla om.
Finns bra kalkylator här vad du förvänta dig:

1 gillning

Hade nyss LF och bytte till dem för vi fick 2 månaders räntefritt. Vilket är ganska mycket pengar med dagens ränta.
Jag vet inte exakt vad räntan är nu men när vi nyss lämnade för handelsbanken så var räntan för oss (5 miljoner lån 82% belåningsgrad) 4.6%.

1 gillning

Blev sbab för mig med. Höll först på med Länsförsäkringar men de återkom aldrig och fick inte tag i min handläggare på 3!! Dagar. Ringer upp sbab som löste det på någon timme. Vilken service och engagemang jämfört med Länsförsäkringar. Har haft Länsförsäkringar flera år utan lån och är nöjd. Men nu när man skulle ha mera kontakt så brast deras service helt. Tack till Sbab! Fick en ränta på 4,94% . Inte supernöjd men inget större lån.

1 gillning

Vi fick inte ens lån via LF. Varit guldkund i många år. Samlat försäkringar, lönebank och några tjänstepensioner. Ringde då SBAB och fick lånet direkt. Vet inte varför de var så mostridiga, som vanligt lönar det inte sig att vara tillgiven.

Tycker det är knepigt att jämföra räntan mellan banker då den ändrar sig såfort ändå.

Ringde Handelsbanken också men då var kravet att bli helkund. Men jag sa att jag inte accepterade och valde nån annan istället. :nerd_face:

1 gillning