"Bonusfamiljen"

Detta Forumet har kommit att betyda mycket för min personliga utveckling och inre resa.
Dels för att jag får råd, tips o blir tilldelad era personliga erfarenheter men framförallt att jag får feedback som bygger på sak och inte person.
Jag har många människor i min omgivning men de är i mina ord lite “flata” då de inte kan skilja på sak o person.
Ofta säger de saker, ger råd smittade av känslobanden vi har emellan oss - “Jag ville ju inte såra med att säga…”.
Hatar den otrygga miljön.
Nej, låt mig ta eget ansvar om jag blir sårad eller om jag uppskattar konstruktivt feedback. Så snälla omgivning, ta inte det beslutet åt mig.

Här däremot, här känner jag stor trygghet med att ni ger feedback utifrån faktat jag ger er och med noll inblandnig av känslomässiga hänsynstagande till mig som person.
Ni ger konstruktivt kritik på saken jag lyfter.
Ni ger mig möjlighet att få upp ögonen för nya tolkningar av “min sanning”.
Fan vad jag älskar det, att få möjligheten att tänka till / reflektera över mitt ingrodda system och se allt utiftån med era ögon.

TACK. Ni börjar bli som en bonusfamilj för mig

15 gillningar

Dito.

Samtidigt har jag förståelse för att folk IRL är försiktigare. Dels gillar folk generellt inte återkoppling som inte doftar rosor, dels har du mer att förlora IRL, där kan du inte alltid mute-a ngn där friktionen blivit alltför hög. Men visst är det skönt med kompententa, empatiska, straight shooters istället för r-slickeri och okritisk/oengagerad/oinsatt cheerleeding.

2 gillningar