Välkommen till forumet. ![]()
Problemet är att vi alla kommer att utgå från vår egen uppsättning värderingar och åsikter. Vilket egentligen är helt meningslöst. ![]()
Jag skulle rekommendera att ta ett samtal med en coach som kan hjälpa dig att hitta till ditt svar så att du kan landa i det. Men några klassiska vinklar är:
Övning #1
-
A) Om du tittar fem år framåt i tiden och du har bytt jobb. Beskriv vad du tänker, känner och säger till dig själv.
-
B) Om du tittar fem år framåt i tiden och du inte har bytt jobb. Beskriv vad du tänker, känner och säger till dig själv.
-
C) Om du föreställer dig att du är i slutet av livet och tittar tillbaka på den här perioden, vilket råd skulle ditt äldre jag ge dig?
Övning #2
- Du får inte välja, utan jag bestämmer åt dig. Jag säger att du ska stanna kvar. Vad känner eller tänker du då? Känns det skönt eller inte?
Övning #3
- Kommer pengarna att göra någon större skillnad för dig egentligen i det långa loppet?
Särskilt med tanke på att du inte pratar något om som @Anonym påpekar om strategiskt steg i karriären, nya utmaningar, roligare jobb eller liknande.