Börjar det bli dags att köpa lite Robur Access USA?

Börjar bli sugen på att köpa lite Robur Access USA, ner ca 15% på tre månader.
Börjar ju bli lite “rea”.

Ska inte förändra något i mitt nuvarande sparande (80% access global, 20% access Sverige) men tänkte ta lite av min bufferthink och köpa lite Access USA i ren spekulation/lek. Hoppas på en vändning innan året är slut och förhoppningsvis gått lite +.
Vad tros om det?

1 gillning

Utan USA har vi ingen bra global ekonomi det som spökar är tullar och världsprotektionism.
Jag fortsätter och tro på USA då jag personligen tror på deras produkter och tjänster.

2 gillningar

Jag ser inte att något vänt så förväntar mig att rean blir större ytterligare ett tag framöver på grund av fortsatt tubulens.

1 gillning

Den starka svenska kronan gör ju sitt till nedgången vet jag men tänker ändå att det bara är en tillfällig dipp med allt som sker med tullar osv. Men vi får se.

Jag har kvar mina 10% LF USA som del av långsiktig portfölj, månadssparar även i den fortsatt som vanligt.

Andelarna blir billigare vid nedgång, så bara passa på att trycka in lite extra när skatteåterbäringen kommer också! Har man en bra båt (bred, diversifierad billig portfölj), så gör man nog bäst i att sitta still och hålla fast vid sin strategi om målet är många år bort. 20-25 år i mitt fall.

1 gillning